به گزارش ایرنا، طبیعت سحرانگیز گردنه زیبای شلال دان در مسیر جاده ارتباطی گچساران یکی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
وجود تپه‌های پوشیده از جنگل، دره‌ها، طبیعت بکر، درختان سر به آسمان کشیده بلوط، بادام، هوای مطبوع و دلپذیر بهاری، علفزارها و گل‌های زرد و قرمز سفره‌ای از خوان بی انتهای خداوندی در این خطه است که هر چشم مشتاقی را حیران می‌کند.
رحیم خرمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که تاکنون 56 هزار و 450میهمان نوروزی از 27اسفندماه 94 تاکنون در مناطق تفریحی و گردشگری این شهرستان اقامت کرده اند.
وی بیان کرد: 14 جاذبه گردشگری طبیعی در شهرستان باشت وجود دارد که سالانه پذیرای تعداد چشمگیر مسافر نوروزی است.
خردمند اظهار کرد: پل پریم، درخت کهنسال سرو لار، رود رونه، آبشار گله جنی، سد تنگ تیز، کاگه امیرشیخی، آبشار طوف، کوه دوگوشی، باغات امامزاده ضامن (ع) و تنگ اوی بوستان از مهمترین آثار و جاذبه های گردشگری طبیعی شهرستان باشت به شمار می روند.
وی، منطقه گردشگری شلال دون، کمپینگ اقامتی سید محمد (ع) سرآب نیز، روستای ده بزرگ، منطقه تفریحی پشتکوه خان احمد و روستای نیمدور را از دیگر آثار و جاذبه گردشگری طبیعی شهرستان باشت اعلام کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت بیان کرد که بازدید از مناطق گردشگری از برنامه های در حال اجرا از سوی ستاد تسهیلات باشت برای خدمات رسانی بهتر به مسافران نوروزی است.
وی، همچنین از برگزاری جشن نوروزگاه در منطقه گردشگری شلال دون خبر داد.
خردمند افزود که این آئین روز سه شنبه هشتم فروردین ساعت 15 برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: باشت یکی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد است که بخش عمده ای از ظرفیت های تاریخی و طبیعی آن هنوز ناشناخته مانده است.
وی ابراز داشت: شهرستان باشت به دلیل برخورداری از شرایط جغرافیایی خاص دارای جاذبه ها و مکان های گردشگری متعددی است.
شهرستان باشت با وسعت بیش از 2 هزار و 900 کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای 115 روستا، یک شهر، دو بخش، 14 هزار نفر جمعیت روستایی و 21 هزار نفر جمعیت است.
باشت در 110 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.