به گزارش ایرنا، زائران بارگاه این سلاله پاک نبی اکرم (ص) همزمان با تعطیلات نوروزی در میان ده ها جاذبه های طبیعی و تاریخی این مکان نورانی را انتخاب کرده اند تا در سایه حضرت بی بی حکیمه (س) سالی پر از خیر و برکت را آغاز کنند.
زیباترین جلوه های ارادت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در لحظات تحویل سال متجلی شده است.
این روزها همزمان با طلیعه موسم نوبهاران صحن و سرای بانوی مهربانی ها آکنده از عطوفت و مهر شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (س) است.
اگر بهار با زیبایی های وصف ناشدنی طبیعی چون جامه سبز درختان، صدای شرشر رودها و چشمه سارها، زمین های سبز مخمل گونه، آفتاب ملایم یا هوای ابری در جاهای دیگر خودنمایی می کند، در این قطعه بهشتی بهار در حال نو کردن دل های زائران است.
عاشقان امامت و ولایت در این آستانه مقدس متوسل به حضرت بی بی حکیمه (س) شده اند تا خداوند قلب هایشان را برای نیکی ها و دوری از پلیدی ها آمده کند و اینجا همه چیز رنگ و بوی آسمانی و همدلی دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت که 410 زائر خارجی از کشورهای عراق، کویت و امارات و 105 هزار زائر داخلی از 28 اسفند 1395 تا امروز به حرم بی بی حکیمه خاتون (س) مشرف شدند.
فرزین بهمنی آزاد اظهار داشت که در یک ساله گذشته بیش از یک میلیون زائر داخلی از سراسر ایران اسلامی و کشورهای خارجی به زیارت حضرت بی بی حکیمه (س) آمدند.
وی تعداد زائران خارجی بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) در این مدت را پنج هزار نفر برآورد کرد.
بهمنی آزاد افزود: بقعه متبرکه بی بی حکیمه خاتون (س) با امکانات اسکان و خدمات رفاهی آماده پذیرایی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
وی بیان کرد: برپایی طرح آرامش بهاری شامل مسابقات فرهنگی، مشاوره های دینی و مشاوره درباره وقف و برپایی سفره هفت سین نوروزی همزمان با تحویل سال نو از برنامه های فرهنگی در حال اجرای این بارگاه نورانی است که با استقبال زائران روبه رو شده است.
بهمنی آزاد گفت که این طرح از 28 اسفند سال 1395 آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران، همچنین از استقرار هشت روحانی کارشناس و مبلغ دینی در ایام تعطیلات نوروز در حرم بی بی حکیمه (س) خبر داد و گفت: برگزاری نماز جماعت و بازگو کردن احکام دین در دستور کار مبلغان اعزامی قرار دارد.
بهمنی آزاد افزود: نظارت بازرسان تعزیرات بر رقبه های تجاری در حرم بی‌بی حکیمه (س)، ایجاد یک باب نانوایی سیار، استقرار قصابی، مستقر شدن تانکر آب‌رسانی سیار، مرمت منابع ذخیره آب در کاکامبارک و بی‌بی حکیمه (س)، لکه‌گیری و نصب علایم راهنما و رانندگی در راه‌های منتهی به حرم بی‌بی حکیمه (س) از سایر اقدامات انجام‌شده برای رفاه زائران است.
براساس گزارش ها این بانوی بزرگوار از دختران حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در زمان حکومت بنی‌عباس زندگی می‌کرده است.
حرم مطهر امامزاده بی بی حکیمه (س) در 80 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.