عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با بیش از 64 هزار زائر دارای بیشترین آمار اقامت گردشگران از ابتدای تعطیلات نوروز 96تاکنون در شهرستان گچساران بوده است.
وی گفت: از مجموع 225 هزار و 993 میهمان نوروزی در گچساران بیش از 37 هزار و 500 نفر در مناطق گردشگری دشتک دیل و قلات گناوه این شهرستان اقامت داشته اند.
رحیمی عنوان کرد: بیش از 23 هزار مسافر نوروزی در این مدت در منطقه خیرآباد و لیشتر گچساران که به عنوان بخشی از پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان است، اقامت کردند.
وی ابراز داشت: گچساران با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از اوایل اسفند 95 خود را آماده حضور چشمگیر مسافرانی کرده که این شهرستان را برای مسافرت برگزیده اند.
وی افزود: 40 واحد آموزشی در قالب 304 کلاس درس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در شهرستان گچساران است.
پل خیری محمدخان، چهارطاقی خیرآباد و کوشک گودنگون از آثار تاریخی برجسته دوره ساسانی در شهرستان گچساران است
حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستاهای موگ، کوشک گودنگون و مارین همه ساله میزبان هزاران نفر گردشگر نوروزی است.
یک میلیون مسافر نوروزی سال گذشته از جاذبه های دیدنی شهرستان گچساران دیدن کردند.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر جاده ارتباطی بنادر جنوبی کشور و کاروان های راهیان نور قرار دارد.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.