به گزارش ایرنا، وجود 870 هزار هکتار جنگل با گونه غالب بلوط، به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد شرایط ویژه ای بخشیده است.
بیش از 80درصد بافت 15هزار کیلومتر مربعی کهگیلویه و بویراحمد از منابع طبیعی تشکیل شده که این اکوتوریسم چشم نواز با وجود 300 گردشگاه طبیعی و آبشارهای متنوع این روزها سبب سفر هزاران مسافر نوروزی به این منطقه شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ازدحام جمعیت گردشگران نوروزی در مناطق جنگلی این استان، اظهارکرد که حفظ جنگل های انبوه با مناظر بدیع، کمربند سبز با صدها جاذبه طبیعی و دشت و دمن های پوشیده از گل و گیاه یک ثروت ملی و بین نسلی نیازمند مسارکت بیشتر مردم است.
عزت الله بهشتی فر روز گفت که قطع درختان جنگلی، روشن کردن آتش در تنه و ریشه درختان در خلال طبیعت گردی نوروزی یکی از اقدام ها و شیوه های ناصحیح استفاده از طبیعت است که جلوگیری از این آداب نادرست نیازمند همکاری بیشتر طبیعت دوستان است.
بهشتی فر به پراکندگی جنگل ها و کمبود نیروی انسانی (قرق بان) اشاره کرد و گفت که مردم هرگونه تعرض به جنگل ها را به ماموران یگان حفاطت و نیروی انتظامی گزارش دهند.
وی اتصریح کرد که 18اکیپ ثابت و سیار یگان حفاظت منابع طبیعی برای مراقبت از منابع طبیعی فعالیت دارند.
براساس آمار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد 307 هزار گردشگر نوروزی تاکنون در مدارس این استان اسکان یافته اند.
برافراشتن صدها چادر رنگارنگ در گردنه زیبای شلال دان، بی رحکون باشت، تنگ دیل، گناوه لری، دشت امامزاده جعفر، سیاهتگاه های پوزه سپاهی کشته گچساران حال وهوای ویژه ای به این منطقه داده است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 2هزار اثر تاریخی حایل استانهای فارس، اصفهان، بوشهر و خوزستان این روزها پذیرای هزاران مسافر در مسیر مرکز به جنوب غربی کشور است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.