به گزارش ایرنا، حرم حدود 300 نفر از امامزادگان واجب التعظیم از فرزندان و نوادگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در کهگیلویه و بویراحمد است.
حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از اجرای طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه این استان ارائه انواع خدمات فرهنگی و مشاوره های مذهبی به زائران در قالب برپایی خیمه های معرفت است.
وی افزود که 68 روحانی در طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد حضور می یابند که از این تعداد 53 نفر اعزامی از حوزه علمیه قم و 15 نفر نیز از روحانیان استان خواهند بود.
حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: مدت زمان اجرای طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد 18 روز و از 28 اسفند سال جاری تا 15 فروردین سال 1396 است.
وی عنوان کرد که حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در شهرستان گچساران جزء بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد است و ایام نوروز سال 1395 نیز حدود یک و نیم میلیون نفر زائر داشت که از این تعداد افزون بر چهار هزار نفر از کشورهای عربی شامل کویت، عراق، عربستان، بحرین و عمان بوده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون برای زیباسازی، توسعه و مرمت حرم بی بی حکیمه (س) گچساران هزینه شده و درآمد این حرم در ایام نوروز سال 1395 از محل کمک های زائران نیز 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
وی گفت که انتظار می رود خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد کمبودها و نقاط ضعف و قوت موجود در بقاع متبرکه این استان را به مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اعلام کنند تا نسبت به رفع مشکلات و تقویت نقاط مثبت در این مکان های مهم مذهبی و فرهنگی اقدام شود.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: وقف به عنوان میراث جاودان و صدقه جاریه دارای فواید متعددی بوده و می توان بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی جامعه را با آن برطرف کرد.
وی افزود که منافع و آثار مثبت وقف تا همیشه برقرار بوده و هرگز قطع نمی شود.
وی بیان کرد: موقوفه قابل تغییر و یا تبدیل نیست و باید درآمد آن بر اساس نیت واقف هزینه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک تنها یک موقوفه قرآنی در این استان وجود دارد و بر اساس آن درآمد حاصل از اجاره یک باب ساختمان در شهر دوگنبدان برای گسترش فرهنگ و امور قرآنی هزینه می شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.