به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت که باهدف رفاه اجتماعی، کاهش پرداختی از جیب مردم، توسعه زیرساخت‌های سلامت و افزایش دسترسی ملت به خدمات بهداشتی و درمانی در اردیبهشت سال 93 عملیاتی شده تاکنون دستاوردهای بزرگی برای مناطق و استان‌های محروم داشته و البته حلاوت این طرح در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد ملموس‌تر، عینی‌تر و امیدبخش‌تر بوده است.
محسن مرادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت که همچنین ظرف حدود چهار سال گذشته بیش از 70 مرکز بهداشتی، درمانی و خانه بهداشت مرمت و بهسازی شده است.
وی افزود که یکی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان بازسازی و ساخت فضاها و خانه‌های بهداشت روستایی بوده است.
مرادی جذب 48 پزشک و 42 ماما (مراقب سلامت) در بیش از 160 مرکز بهداشتی، درمانی و پایگاه‌های سلامت شهری و روستایی، توانمندسازی و آموزش کامل 53 نفر مراقب سلامت در مراکز و پایگاه‌های سلامت و استخدام و آموزش بیش از 50 بهورز را از دیگر اقدام‌های ارزنده دولت در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت ذکر کرد.
وی از الکترونیکی کردن تمامی پرونده‌های سلامت در بیش از 23 مرکز بهداشتی و 146 پایگاه سلامت در سطح شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت که طرح یکپارچه‌سازی بهداشت (سیب) یکی از دستاوردهای ارزشمند در قالب اجرای طرح عظیم تحول سلامت و پزشک خانواده است.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی 18 طرح بهداشتی در سطح روستاها و بخش‌های مختلف این شهرستان در هفته سلامت (اردیبهشت 96) خبر داد.
مرادی میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح‌ها را افزون بر 14 میلیارد و 970 میلیون ریال ذکر کرد.
شهرستان بویراحمد با جمعیتی افزون بر 270 هزار نفر پرجمعیت‌ترین شهرستان استان 700 هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد است.

خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.