به گزارش ایرنا، فتاح محمدی روز دوشنبه در نشست ستاد بزرگداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) و گرامیداشت یوم الله 12 فروردین در یاسوج اظهار داشت: هر 2 مناسبت از نظر اعتقادی، سیاسی و اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارند و در سطح داخلی و بین المللی نیز اثرگذار هستند و استکبار جهانی قطعنامه‌ها و بیانیه‌هایی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر رعایت نشدن و یا نادیده گرفتن حقوق زنان در ایران صادر می‌کند.
وی افزود که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از حکومت نبوی و علوی است و به همین دلیل نیز توجه خاصی به جایگاه والای زنان، نقش و کرامت انسانی آنان دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر باید این موضوع مهم با روش‌هایی شامل سخنرانی و برگزاری میزگرد و نشست‌های پرسش و پاسخ به قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد به ویژه نسل جوان آگاهی بخشی شود.
محمدی عنوان کرد که در هر 2 مناسبت پیش رو شامل هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و 12 فروردین روز جمهوری اسلامی برنامه‌های باکیفیت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
وی ابراز داشت: برای هر 2 مناسبت نشست‌های تبیینی، تحلیلی و تطبیقی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود تا نسل جوان این استان بیش از پیش در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان بیمه شده و مصون بمانند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که جمعه هفته جاری در صورت امکان همایش پیاده روی با حضور جمعی از بانوان و دختران استان در یاسوج و با هدف تبیین سبک زندگی و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که برنامه ریزی لازم برای برگزاری هر چه مطلوب‌تر هر 2 مناسبت پیش رو در استان توسط متولیان امر انجام شود.
حجت الاسلام سید جواد خاضع اظهار داشت: نهادهای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه سازمان تبلیغات اسلامی استان در هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر برنامه‌هایی در راستای گسترش فرهنگ فاطمی، ترویج عفاف و حجاب و بررسی سبک زندگی و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) اجرا کنند.
وی افزود که هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصتی مناسب برای انعکاس دستاوردهای ارزنده بانوان کشور در زمینه‌های مختلف و نقش چشمگیر آنان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و پس از آن است.
حجت الاسلام خاضع بیان کرد: زنان به عنوان نیمی از جامعه می‌توانند تأثیر بسزایی در اصلاح الگوی مصرف، کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و تربیت نیروهای انسانی توانمند و شایسته برای اداره بهتر کشور ایفا کنند.
وی خواستار انجام تبلیغات میدانی و فضاسازی گسترده شهری در کهگیلویه و بویراحمد در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر شد.
حجت الاسلام خاضع عنوان کرد که فردا /سه شنبه/ پس از نماز مغرب و عشا آیین جشنی به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دفتر آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و با سخنرانی ایشان برگزار می‌شود.
وی ابراز داشت: 12 فروردین روز استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی با رأی حداکثری ملت ایران است و اهمیت خاصی دارد.
حجت الاسلام خاضع گفت که این روز فرصت بازخوانی آرمان‌های والای نظام و آگاهی بخشی هر چه بیشتر به نسل جوان کشور در مورد نحوه شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: در این روز برنامه‌های تحلیلی و تبیینی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شود و در این زمینه نیز می‌توان از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی استفاده بهینه‌ای کرد.
حجت الاسلام خاضع با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به‌طور همزمان در روز جمعه 29 اردیبهشت سال 1396 افزود که هر برگ رأی ملت ایران در این 2 انتخابات مهم به معنای تأیید مجدد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی بیان کرد: مردم وفادار به نظام و انقلاب و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد نیز همچون سال‌های گذشته حضور حداکثری در این 2 انتخابات خواهند داشت.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر از 24 تا 30 اسفند سال جاری در این استان برگزار می‌شود و اجرای یکهزار و 200 برنامه در طول این هفته توسط دستگاه‌های اجرایی استان پیشنهاد شده است.
فریبا رحمان پور اظهار داشت: رویکرد و محور اصلی برنامه‌های این هفته تبیین شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش و جایگاه والای زنان در جامعه اسلامی ایران است.
وی افزود که مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده برای اجرا در طول این هفته در کهگیلویه و بویراحمد شامل دیدار جمعی از کارشناسان امور بانوان و خانواده نهادهای دولتی با امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهیدان، سرکشی از خانه سالمندان زنان، ارسال پیامک‌های تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و برگزاری رقابت‌های فرهنگی و هنری بین بانوان شاغل است.
رحمان پور بیان کرد: انتظار می‌رود که مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری این برنامه‌ها تعامل و همکاری لازم را با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان داشته باشند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.