محمود رضا رحیمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد که در جدیدترین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران در سال جاری، دانشگاه یاسوج در بین 71 دانشگاه جامع کشور رتبه 14 را کسب کرد.
رحیمی بیان کرد: کسب این رتبه در حالی اتفاق افتاده است که سال گذشته جایگاه این دانشگاه در رده 24 بوده و اینک با رشدی قابل‌توجه و با 10 پله صعود به رتبه 14 دانشگاه‌های جامع کشور رسیده است.
وی اظهار داشت: بر اساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه یاسوج در جدیدترین رده‌بندی توانست در صدر بسیاری از دانشگاه‌های جامع بزرگ‌ و قدیمی‌ قرار گیرد.
رئیس دانشگاه یاسوج به شاخص‌های مؤثر در این ارزیابی اشاره کرد و گفت این ارزیابی بر اساس توان پژوهشی، آموزشی، وجهه بین‌المللی، تسهیلات رفاهی و فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی دانشگاه‌های کشور صورت گرفته است.
وی بیان کرد که کسب این موفقیت بیانگر جهش و توسعه علمی و عمق و کیفیت بالای فعالیت‌های دانشگاه یاسوج است.
در این جدول دانشگاه تهران، تربیت مدرس و دانشگاه شیراز به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
دانشگاه یاسوج در سال 1362 با نام آموزشکده فنی یاسوج وابسته به دانشگاه شیراز فعالیت خود را در ساختمان تربیت معلم دخترانه کوثر یاسوج آغاز نموده و در سال 1372 با ایجاد و راه اندازی آموزشکده کشاورزی به مجتمع آموزش عالی یاسوج وابسته به دانشگاه شیراز تغییر نام یافت.
پس از آن در سال 1374 تبدیل وضعیت آن به دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی مورد موافقت قرار گرفت و سرانجام در سال 1375 این مجتمع رسماً فعالیت خود را مستقل از دانشگاه شیراز ادامه داد.
سپس به منظور رشد، توسعه و تعالی آموزش عالی در منطقه و استان تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا اینکه در اول خرداد 78 تبدیل وضعیت قطعی مجتمع آموزش عالی یاسوج به دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسید و سرانجام در سال 1378 به صورت رسمی به دانشگاه یاسوج ارتقا یافت.
در حال حاضر، حدود 6 هزار دانشجو در 30 رشته کارشناسی و 45 رشته کارشناسی ارشد و 19 رشته دکترا در 6 دانشکده به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.