به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: از این تعداد 11 مورد برای جذب سرمایه گذار به فراخوان عمومی در روزنامه‌های کشوری و نشریات محلی گذاشته شده است.
وی افزود که از مجموع این 11 طرح عمرانی نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد 6 مورد مربوط به اداره کل ورزش و جوانان، چهار مورد مربوط به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یک مورد نیز مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: واگذاری 27 طرح عمرانی نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی در حوزه اقتصاد مقاومتی برای افتتاح و تکمیل از سه طریق فروش، اجاره و یا جلب مشارکت خیرین انجام می‌شود.
خادمی عنوان کرد که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور سهمیه کهگیلویه و بویراحمد برای واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام در زمینه‌های مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی را 57 مورد تعیین کرده است.
وی ابراز داشت: طرح‌های عمرانی نیمه تمام واگذاری کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی در حوزه اقتصاد مقاومتی توجیه فنی، مالی و اقتصادی لازم را داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که هر کدام از طرح‌های عمرانی نیمه تمام این استان که برای واگذاری به بخش خصوصی در حوزه اقتصاد مقاومتی توجیه لازم را ندارد با تصویب کمیسیون ماده پنج استان تغییر کاربری داده شود.
خادمی اظهار داشت: واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی با توجه به مشکلات مالی دولت راهکاری مناسب برای تکمیل و افتتاح آنها و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید در کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته شود.
وی افزود که تاکنون هیچ یک از طرح‌های عمرانی نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اقتصاد مقاومتی و با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم به بخش خصوصی واگذار نشده است.
خادمی بیان کرد: باید شرایط مورد نیاز در این زمینه بیش از پیش در کهگیلویه و بویراحمد فراهم و تدابیر لازم نیز توسط متولیان امر اندیشیده شود.
وی عنوان کرد که مجتمع فرهنگی و هنری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران مناسب کار فرهنگی نیست و واگذاری آن به بخش خصوصی در حوزه اقتصاد مقاومتی با تغییر کاربری انجام شود.
خادمی ابراز داشت: مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تا یک ماه آینده نسبت به تعیین تکلیف این مجتمع اقدام کنند.
عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری شهر دوگنبدان از سال 1384 در زمینی به مساحت 9 هزار مترمربع و با زیربنای چهار هزار و 800 مترمربع آغاز شده و هم اینک نیز حدود 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این مجتمع دارای 60 اتاق بوده و فاقد سالن آمفی‌تئاتر، سالن پلاتو و سالن سینماست و اعتباری افزون بر 35 میلیارد ریال نیز برای محوطه سازی، تجهیز و افتتاح آن نیاز است.
دستگاه اجرایی بهره بردار این مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و دستگاه مجری آن نیز اداره کل راه و شهرسازی استان است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که 18 نشست قبلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان 105 مصوبه داشته است.
حسن نوروزی اظهار داشت: از این تعداد مصوبه 62 مورد اجرا و 43 مورد نیز در حال اقدام است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.