به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: کمیته‌ای به همین منظور با حضور شهرداری یاسوج، دادگستری، سازمان نظام‌مهندسی، دفتر فنی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و فعال شود.
وی افزود که افراد و دستگاه‌های اجرایی کم‌کار، سهل‌انگار و یا مقصر در زمینه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بدون پروانه ساخت در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و با آنان برخورد قاطع شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بدون پروانه ساخت در کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه شهر یاسوج دارای بازدارندگی است.
خادمی عنوان کرد که گزارش‌های ارائه‌شده در مورد ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بدون پروانه ساخت در کهگیلویه و بویراحمد ازجمله شهر یاسوج دقیق‌تر باشد و تمامی متولیان امر نیز باید برای کاهش چنین معضل اساسی همت کنند.
وی خواستار تلاش هر چه بیشتر شهرداری یاسوج برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بدون پروانه ساخت در این شهر شد و ابراز داشت: دستگاه‌های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ازجمله سازمان نظام‌مهندسی نیز یاری گر شهرداری یاسوج در این زمینه باشند.
خادمی گفت که غیرمجاز بودن 97 درصد ساخت‌وسازها در یاسوج و رتبه نخست آن در کشور در این زمینه یک نوع فرافکنی بوده و در صورت صحت آن باید سازمان نظام‌مهندسی کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شود.
وی اظهار داشت: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مستندات لازم در این زمینه را هر چه سریعتر ارائه دهند.
خادمی افزود که موارد مهمی از جمله اصل تراکم و ضریب اشغال نیز در ساخت و سازهای انجام شده در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج چندان توسط مردم رعایت نمی‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز بدون اشاره به تعداد گفت که 890 میلیارد ریال اعتبار از ابتدای سال جاری تاکنون به طرح‌های عمرانی این استان تزریق شد.
حسن نوروزی اظهار داشت: این مبلغ از محل یکهزار و 780 میلیارد ریال اعتبارات مصوب استانی و نفت سال جاری کهگیلویه و بویراحمد تأمین و پرداخت شده است.
وی افزود که یکی از رویکردهای مهم شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد نظارت هر چه بیشتر و دقیق‌تر بر روند اجرای طرح‌های عمرانی در حال ساخت استان است.
نوروزی بدون اشاره به تعداد، بیان کرد: تمامی طرح‌های عمرانی در حال ساخت شهرستان‌های هشت‌گانه کهگیلویه و بویراحمد در 11 ماه سال جاری در 2 مرحله توسط کمیته نظارت شورای فنی استان بررسی شدند که کیفیت اجرای آنها خوب و قابل قبول ارزیابی شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.