رضا شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف برای حمایت از تولید ملی، اظهار داشت که سال جاری هشت تور بازدید از واحدهای صنعتی گچساران با شرکت اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان، خبرنگاران، دانشجویان و طلاب برگزار شد تا برای استقبال بیشتر از مصرف کالاهای تولید داخلی فرهنگ سازی شود.
وی با اشاره به خریدهای شب عید مردم گفت: در صورتی که آحاد جامعه در این روزها از کالاهای ساخت داخل کشور استقبال کنند، گام بلندی برای حمایت از تولیدکنندگان بومی برداشته اند.
شریفی با یادآوری این نکته که تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد فرصت های شغلی و رونق تولید ملی بدون عزم ملی برای مصرف کالاهای داخلی امکان پذیر نیست، افزود که مردم با خرید کالاهای خارجی به توسعه اقتصادی بیگانگان کمک می کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران افزایش تولید کالاهای داخلی را گام دیگری برای فراهم کردن زمینه مصرف تولید داخل کشور دانست.
شریفی تصریح کرد که تبلیغات و بسته بندی های مشتری پسند نیز از دیگر راهکارهایی است که تولید کنندگان داخلی برای جذب مشتری باید در نظر داشته باشند.
وی اظهار داشت: 680میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای 74 واحد تولیدی شهرستان گچساران در کارگروه رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در 9 ماهه امسال تصویب شده است.
وی ادامه داد: این میزان تسهیلات برای اجرای عملی تحقق اقتصاد مقاومتی در گچساران و تلاش برای حمایت از تولید داخلی و رونق آن اختصاص یافت.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران بیان کرد: 74 واحد تولیدی و طرح صنعتی این شهرستان در سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات رونق نام نویسی کردند.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد 67 واحد صنعتی معدنی دارد که بیش از یکهزار نفر در آن مشغول به کار هستند.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.