شهرستان دنا با 43 هزار نفر جمعیت یکی از قطب‌های کشاورزی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد 13.2 درصد است و بیکاری و توسعه‌نیافتگی یکی از مهمترین مشکلات شهرستان دنا محسوب می‌شود.
فرماندار دنا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در سال جاری با اجرای طرح های مختلف 700 شغل مستقیم و یک هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در این شهرستان ایجاد شده است.
عباس بهشتی تصریح کرد که در سال 94 در این شهرستان 600 شغل مستقیم و 800 فرصت شغلی غیرمستقیم و در سال 93 نیز 900 شغل مستقیم و یکهزار و 110 فرصت شغلی غیرمستقیم در این شهرستان ایجاد شد.
وی از تشکیل سه کمیته در حوزه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: یک کمیته در حوزه دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و بنیاد شهید، یک کمیته در حوزه کشاورزی و صنعت و یک کمیته در حوزه تعاونی‌ها تشکیل شد.
وی اظهار کرد در بخش کشاورزی اجرای طرح تأمین آب با پمپاژ و قطره‌ای در سطح 2 هزار هکتار آغاز شد که برای هر پنج هکتار یک فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
فرماندار دنا اعتبار این طرح را 360 میلیارد ریال اعلام کرد.
بهشتی به ظرفیت این شهرستان برای اجرای طرح‌های بزرگ اشتغالزا در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: مطالعات ساخت شهرک آبزی پروری دنا در سطح 10 هکتار و یک شهرک گلخانه‌ای بزرگ با ظرفیت بیش از 200 تا 300 فرصت شغلی آغاز شده است.
وی اظهار کرد که در سه سال گذشته 12 طرح شیلات با ظرفیت 20 تا یک هزار تن انواع ماهی به بهره‌برداری رسید و اشتغال خوبی در این بخش ایجاد شده است.
فرماندار دنا از صدور سه مجوز بهره برداری معدن با اشتغال مستقیم 28 نفر در سال جاری خبر داد.
وی اظهار کرد که در بخش بوم گردی و صنایع دستی 28 طرح آغاز شده که غار ده شیخ، مرکز تفریحی و گردشگری سی سخت، پارک اسکان و گردشگری میراث فرهنگی در قالب این برنامه‌ها اجرا شده‌اند.
فرماندار دنا بیان کرد که در حوزه احیای تعاونی تولید حدود 90 طرح نیمه تمام یا راکد از جمله تعاونی‌های گلخانه‌ای، پرورش ماهی، صنعتی و گردشگری فعال شده‌اند.
بهشتی اظهار داشت که امسال 18 میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری برای 150 طرح و 22 میلیارد ریال از محل صندوق کارآفرینی امید برای طرح‌های راکد و جدید اختصاص یافت که این اعتبار 100 درصد جذب شد.
بهشتی به فعال بودن کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال دنا اشاره کرد و گفت: این شهرستان در سال جاری 10 درصد بودجه طرح‌های اشتغالزای دیگر شهرستان‌های استان را جذب کرده است.
وی اظهار کرد که در حوزه خدمات، شهرستان دنا به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه در بخش خدمات دارد و اقدام‌های خوبی نظیر سرمایه گذاری غار گردشگری ده شیخ در حال انجام است.
شهرستان دنا در 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.