به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اصغر حسینی روز پنجشنبه در دیدار اعضای ستاد هفته منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرهنگ سازی برای حفظ منابع طبیعی نباید به هفته منابع طبیعی موکول شود، بلکه مساله مهم حفظ منابع طبیعی باید در طول سال همواره مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: هرکس که به منابع طبیعی دلبستگی دارد، معنایش این است که به زندگی خود و همنوعش دلبستگی دارد زیرا منابع طبیعی شخصی و متعلق به دولت نیست، بلکه سرمایه ملی است.
امام جمعه یاسوج با اشاره به لزوم مشارکت مردم در امر توسعه درختکاری و حفظ منابع جنگلی بیان کرد که انسان وقتی کاری می‌کند که به منابع طبیعی خدمت می‌کند به‌کل عالم و تمام موجودات خدمت کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی از دلسوزی و دغدغه مسئولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به حفظ و توسعه منابع طبیعی قدردانی کرد.
امام‌جمعه یاسوج اظهار داشت که استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ وجود مواهب طبیعی ازجمله جنگل‌ها، گیاهان دارویی و معادن از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که باید ضمن حفظ آن در جهت توسعه اقتصادی از این نعمت‌های الهی به نحو مطلوب بهره‌برداری کرد.
وی از فعالیت‌هایی که موجب می‌شوند طبیعت و محیط اطرافمان در معرض خطر قرار بگیرند انتقاد کرد و گفت همه مردم موظف‌اند نسبت به حفظ منابع طبیعی تلاش کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حفظ منابع طبیعی رسالت و تکلیف بزرگی را متوجه مسئولان منابع طبیعی کرده است.
جعفرگوهرگانی اظهار کرد که خادمان عرصه حفظ منابع طبیعی با چالش ها و تهدیدهای مختلفی در تمامی فصل‌ها مواجه‌اند، اما شبانه روزی برای برخورد با متخلفان و نیز حفظ و احیاء منابع طبیعی تلاش می‌کنند.
وی خطر آتش سوزی‌ها در فصل گرما، شخم زدن اراضی ملی، بوته کنی گیاهان دارایی و قطع جنگل‌ها را از تهدیدهای فصلی منابع طبیعی برشمرد و گفت: حفظ این مواهب طبیعی در اولویت مسئولان و برنامه ریزان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است.
گوهرگانی افزود: سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با توسعه گیاهان دارویی و باغ ها در اراضی شیب‌دار جهت توسعه فضای سبز و تأمین معیشت مردم تلاش می‌کنند.
وی بیان کرد که هدف مسئولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی از برگزاری هفته منابع طبیعی، فرهنگ‌سازی در امر درختکاری، جلب مشارکت مردم، بیان خدمات دولت و حفظ و تقویت منابع ملی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه‌های متنوع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در عرصه‌های منابع ملی باعث افزایش مشارکت مردم در اجرای جنگل‌کاری و حفاظت از عرصه‌ها منابع طبیعی شده است.
عزت الله بهشتی فرد افزود: پیشتازی مردم برای خاموش کردن آتش در بعضی مناطق جنگلی بیانگر تغییر نگاه مردم و افزایش مشارکت عمومی در حفظ منابع طبیعی است.
بهشتی فرد گفت: در منطقه سیلاب کلوار برای جلوگیری از مصرف چوب و هیزم درختان جنگلی برای سوخت به روستاییان آبگرمکن خورشیدی اهدا شده است.
وی توسعه فرهنگ درختکاری و اجرای کشت گیاهان دارویی را از برنامه‌های منابع طبیعی برشمرد.
مدیر کل منابع طبیعی استان از حمایت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص مبارزه و کنترل تخریب اراضی ملی بر اثر پروژه‌های عمرانی تقدیر و تشکر کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر و کارت همیار طبیعت به امام جمعه یاسوج به لحاظ همکاری در امر حفظ منابع طبیعی، از وی تقدیر کرد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
/6110/6162
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.