عباس نورمحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان تأمین اجتماعی با هدف حمایت از تولید و رونق فضای کسب و کار پیشنهاد تمدید قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب را با شرایط مناسب تر ارایه داد و این پیشنهاد به تصویب هیأت وزیران رسید.
به گفته وی مطابق روال قانونی جاری در سازمان تأمین اجتماعی، دریافت ضمانت نامه بانکی و یا اموال منقول و غیرمنقول به عنوان وثیقه در نظر گرفته می شد که در قانون جدید بخشودگی جرایم، امکان دریافت چک به عنوان وثیقه قابل قبول خواهد بود.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزایش کارفرمایان مشمول را از دیگر تغییرات قانون جدید بخشودگی جرایم برشمرد.
وی گفت که در قانون سابق تنها کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی می توانستند از مزایای بخشودگی جرایم استفاده کنند و در قانون جدید کارفرمایان واحدهای خدماتی نیز که بخش عمده کارفرمایان مرتبط با سازمان هستند، مشمول بخشودگی جرایم خواهند بود.
نورمحمدی با بیان اینکه در مرحله قبلی اجرای این قانون، خوش حسابی کارفرمایان بر اساس پرداخت منظم حق بیمه به مدت ١٦ ماه در طی ١٨ ماه پیش از بروز مشکل مشخص می شد، تصریح کرد: در قانون جدید شرط پرداخت منظم حق بیمه از ١٦ ماه به چهار ماه کاهش یافته است .
وی خوش حسابی کارفرمایان و فعال بودن کارگاه را از مهمترین شرایط استفاده از مزایای قانون بخشودگی جرایم ذکر کرد
نورمحمدی ادامه داد: کارگاه های تعطیل و ورشکسته و فاقد فعالیت مشمول این قانون نیستند و سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به رونق فضای کسب و کار و تولید ملی این قانون را به اجرا می گذارد.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرایم بیمه ای کارفرما بخشیده می شود و در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند بخشی از جرایم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی قرار می گیرد.
نورمحمدی بیان کرد: کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرایم برخوردار خواهند شد.
وی مهلت مراجعه کارفرمایان برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی به سازمان تأمین اجتماعی را سه ماه (تا 18 فروردین 96) ذکر کرد.
وی گفت: کارفرمایان در صورت عدم امکان پرداخت نقدی بدهی می توانند مبلغ خود را تقسیط کنند که البته در این صورت بخشی از جریمه آنان مشمول بخشودگی خواهد بود.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از تمامی کارفرمایان کارگاههای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی دارای بدهی به سازمان تأمین اجتماعی دعوت کرد که از فرصت سه ماهه فراهم شده برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی خود استفاده و به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.
خبرنگار:مسعود علیزاده**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
1662 /8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.