دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: باور غلط بهبود بیماری ها از جمله کرونا با مواد افیونی موجب افزایش تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر طی دو سال گذشته شده است.

دبیر کمیته درمان و حمایت های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: باور غلط بهبود بیماری ها از جمله کرونا با مواد افیونی موجب افزایش تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر طی دو سال گذشته شده و مبنای علمی در این زمینه وجود ندارد ،که باید تدابیر لازم از سوی متولیان در این زمینه اندیشیده شود.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، شیرزاد صالحی گفت: ویروس کرونا اثر نامطلوبی بر مدیریت اعتیاد در دنیا داشته و بطوری که میزان شیوع و بروز استفاده از برخی مواد افیونی در این دوران افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که مواد مخدر در کنترل بیماری ها تاثیر داشت تاکنون دانشمندان در مورد آن مقاله ای ارائه داده بودند و معتادان بهبود یافته این استان به دلیل باورهای غلط در زمان انتشار ویروس کرونا به سمت مواد افیونی رو آوردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در این باره می گوید: با توجه به اینکه سوداگران مرگ با هر ترفندی سعی در به دام انداختن افراد دارند،آگاهی بخشی تنها راهکار پیشگیری از شیوع این آسیب اجتماعی است.

سید ناصر رضایی افزود: تبلیغات کاذب از جمله درمان بیماری ها با مواد مخدر سنتی یکی از شیوه های سودجویان برای ترغیب افراد مختلف جامعه به مصرف مواد مخدر است.

وی با یادآوری اینکه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی از برنامه های کاهش مصرف مواد مخدر در کهگیلویه وبویراحمد است افزود: از رسانه های ارتباط جمعی خواست تا با استفاده از دیدگاه های کارشناسی برای آگاهی بخشی کاهش آسیب های مصرف مواد مخدر تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.