مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۷ نفر از محکومان به قصاص در زندان های استان آزاد شدند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۱۷ نفر از محکومان به قصاص در زندان های استان آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، منصور بیژنی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: با وساطت مجموعه زندان ها، مددکاران و شوراهای حل اختلاف در زندان های استان و همکاری و همراهی مسئولان قضایی استان و نیز استفاده از ظرفیت بزرگان قوم، معتمدین و ریش سفیدان طی این زندانیان محکوم به قصاص با اخذ رضایت اولیا دم از طناب دار رهایی یافته اند.

وی افزود: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش بین طرفین دعاوی و تعمیم و تسری روحیه گذشت و احسان در بین مردم، اعضا شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها، مددکاران، مسئولین و کارکنان زندانهای استان با همکاری و همراهی مراجع قضایی در ۹ ماهه سال جاری طی رایزنی با شکات و دعوت به میانجی گری طرفین دعوا با جلب رضایت اولیا دم این زندانیانی که حکم قصاص آنها تایید شده بود از قصاص رهایی یافته و به کانون خانواده خود بازگشتند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به طور جدی ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش جمعیت کیفری زندان های این استان به کار گرفته می شود.

بیانی ابراز داشت: کاهش جمعیت کیفری یکی از اهداف و اولویت‌های قوه قضائیه و سازمان زندان‌های کشور به شمار می آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.