به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: متولیان آموزش و پرورش استان در این صورت بهتر می توانند وظایف و رسالت های خود را انجام داده و عقب ماندگی درسی دانش آموزان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون را جبران کنند.

وی افزود: اقدام ها و فعالیت های معلمان و مدیران مدارس کهگیلویه و بویراحمد برای تدریس دانش آموزان این استان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد از زمان تعطیلی مدارس استان به دلیل شیوع بیماری کرونا مطلوب و رضایت بخش بوده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: انتظار می رود که با بازگشایی مدارس این استان به منظور برگزاری امتحانات پایان سال مدیریت و نظارت لازم از سوی متولیان آموزش و پرورش استان انجام تا از گسترش شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اهمیت چشمگیر تعلیم و تربیت، عنوان کرد: چنانچه این ۲ عرصه مهم از اخلاق و معنویت دور باشند آثار زیانبار متعددی به همراه دارند.

وی فعالیت در عرصه های تعلیم و تربیت را ارزشمند دانست و ابراز داشت: علم و دانش سودمند و اثرگذار آن است که در خدمت جامعه و بشریت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: سرمایه های انسانی، علمی، معنوی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور در بستر تعلیم و تربیت صحیح رشد و پرورش می یابند و به همین دلیل نیز این نهاد فرهنگی اهمیت خاصی داشته و باید بیش از پیش حمایت شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دولت، مسؤولان اجرایی و ملت ایران در تجربه جدید و پیچیده شیوع بیماری کرونا سربلند بیرون آمدند حال آنکه کشور به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان شرایط خاصی دارد.

حسین کلانتری اظهار داشت: تلاش ها، فعالیت ها، اقدام ها و موفقیت های ارزنده کسب شده در کشور و کهگیلویه و بویراحمد از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون مستندسازی شود.

وی افزود: متولیان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز با وجود کمبود برخی امکانات و تجهیزات ارتباطی و زیرساخت های اینترنتی تلاش همه جانبه برای تدریس دانش آموزان از طریق فضای مجازی داشته اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسؤولان وزارت آموزش و پرورش در این زمینه هوشمندانه و سنجیده عمل کرده و خدمات آموزشی لازم برای جبران عقب ماندگی درسی دانش آموزان به آنان ارائه شد. 

کلانتری عنوان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای بازگشایی مدارس این استان به منظور برگزاری امتحانات پایان سال همکاری و مشارکت لازم را با آموزش و پرورش استان انجام دهند.

وی ابراز داشت: ظرفیت ها و امکانات موجود در کهگیلویه و بویراحمد برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس و کلاس های درس این استان علیه بیماری کرونا به کار گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته مقابله با کرونا به زودی در شهرستان های این استان و به ریاست فرمانداران تشکیل شده و یکی از مصوبات اصلی آن نیز استفاده از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، نیروهای بسیج، سازمان های مردم نهاد، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس و کلاس های درس باشد.

کلانتری اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس و کلاس های درس این استان علیه بیماری کرونا آب ژاول مورد نیاز را تأمین کند.

وی افزود: تعدادی ماسک و دستکش تأمین و به طور رایگان در اختیار دانش آموزان و معلمان کهگیلویه و بویراحمد قرار داده شود تا پس از بازگشایی مدارس این استان به منظور برگزاری امتحانات پایان سال جلوی انتشار هر چه بیشتر بیماری کرونا در استان گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لازم است که فاصله گذاری اجتماعی در مدارس و کلاس های درس این استان رعایت شده و مواد شستشو نیز در اختیار دانش آموزان و معلمان استان قرار گیرد.

کلانتری عنوان کرد: معلمان کشور و کهگیلویه و بویراحمد می توانند نقش بسزایی برای اطلاع رسانی به دانش آموزان و خانواده های آنان در مورد نحوه مقابله با بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن ایفا کنند.

وی ابراز داشت: راهکارهای مهم برای مهار و ریشه کنی هر چه زودتر بیماری کرونا در کشور و کهگیلویه و بویراحمد شامل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش، حضور نیافتن در تجمع ها و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس و کلاس های درس هر سه مقطع تحصیلی بجز مدارس استثنایی و مراکز پیش دبستانی از ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در کشور و این استان بازگشایی می شود.

هادی زارع پور اظهار داشت: مهمترین اهداف این اقدام شامل رفع عقب ماندگی درسی دانش آموزان با روش تدریس غیرحضوری و از طریق فضای مجازی از زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا و ارائه خدمات آموزشی لازم به آنان است.

وی افزود: حضور دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مدارس و کلاس های درس استان به این ۲ منظور داوطلبانه و اختیاری بوده اما برای برگزاری امتحانات پایان سال الزامی و اجباری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید پس از بازگشایی مدارس این استان از ۲۷ اردیبهشت ماه امسال مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی معلمان و دانش آموزان استان به طور کامل رعایت شده و از ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی استفاده کنند.   

زارع پور عنوان کرد: سه هزار و ۴۶ مدرسه کهگیلویه و بویراحمد باید پس از بازگشایی از ۲۷ اردیبهشت ماه امسال علیه بیماری کرونا ضدعفونی و گندزدایی شوند.

وی ابراز داشت: آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود امکانات نمی تواند به تنهایی این اقدام مهم را انجام دهد و بر همین اساس به همکاری و مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی استان نیاز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: اوایل اسفندماه ۱۳۹۸ و پنج روز پس از تعطیلی مدارس و کلاس های درس کشور و استان به دلیل شیوع بیماری کرونا تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما برای تدریس دانش آموزان از طریق شبکه های ۲، چهار و آموزش سیما منعقد شد.

زارع پور اظهار داشت: شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) نیز به همت مسؤولان وزارت آموزش و پرورش راه اندازی و نیمه شعبان امسال در آیینی از آن رونمایی شد.

وی افزود: این شبکه دائمی بوده و به عنوان مکمل آموزش برای دانش آموزان هر سه مقطع تحصیلی کشور و کهگیلویه و بویراحمد استفاده می شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران مدارس و معلمان این استان تاکنون اقدام هایی ارزنده برای تدریس دانش آموزان استان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد انجام داده اند هر چند که کمبودهایی در زمینه اینترنت در برخی مناطق و روستاها وجود دارد.

زارع پور عنوان کرد: شهریه مدارس غیردولتی هر سه مقطع تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا بین ۱۰ تا ۳۰ درصد و مراکز پیش دبستانی این استان نیز بین ۱۰ تا ۴۰ درصد تخفیف داده می شود.

وی ابراز داشت: سه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۸ برتر شناخته شدند که شامل شهرستان کهگیلویه از گروه  شهرستان های برخوردار، شهرستان باشت از گروه شهرستان های نیمه برخوردار و منطقه لوداب از گروه مناطق غیربرخوردار استان است.

افزون بر ۱۶۱ هزار دانش آموز پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.