پژمان نیک اقبالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این ۲۳ طرح مهم راهسازی و ملی در استان ۲۰ طرح افتتاحی و ۳ پروژه نیز کلنگ زنی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال از این طرح ها افتتاحی در حوزه بزرگراهی بوده است.

وی تصریح کرد:  ۲۵ کیلومتر بزرگراه شامل هشت کیلومتر مسیر گچساران به گناوه، هشت و نیم کیلومتر مسیر گچساران – خیرآباد و همچنین هشت و نیم کیلومتر باند دوم بزرگراه یاسوج – اصفهان از مهمترین طرح های بزرگراهی افتتاحی در دهه فجر امسال بوده است.

وی یادآور شد: ترمیم ، بهسازی و آسفالت تمامی جاده های دسترسی به بخش زیلایی بویراحمد به طول ۲۰ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۱۸۵ میلیارد ریال از مهمترین طرح های کلنگ زنی است.

وی همچنین تکمیل و ترمیم و بهسازی جاده کریک- بیاره – سی سخت به طول ۱۱ کیلومتر که طی سالیان متمادی به دلیل برخی معارضات اجتماعی، مشکلات فنی و کمبود اعتبار معطل مانده بود نیز از دیگر طرح های مهم کلنگ زنی و ملی است که در دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن آغاز شد.

نیک اقبالی یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده و افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای ادامه آن نیاز است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۹۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

راکد ماندن طرح های بزرگ راهسازی از جمله بزرگراه ها و ۳۰ کیلومتر ورودی شهرهای استان، ضعف توان فنی پیمانکاران و ضعف محسوس ایمنی راه ها به ویژه در محورهای اصلی از یاسوج به سمت اصفهان و بابامیدان و همچنین ضعف فرهنگ ترافیکی و رانندگی از جمله دلایل بروز تصادفات در این استان از نظر کارشناسان اعلام شده است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.