محمد نصیری راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:هم اکنون ۷۱۰ خودرو سواری،۹۲ مینی بوس، ۷۷۳ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی کهگیلویه و بویراحمد مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: زیرساخت های حمل و نقل اتوبوس در استان مطلوب است اما میانگین عمر خودروهای سواری حمل و نقل عمومی کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از متوسط کشوری است با توجه به اینکه استان ما سرزمینی کوهستان است که تلاش میشود برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه وبویراحمد بدون اشاره به آمار از افزایش ۲۶.۷ درصدی تلفات جانی سوانح رانندگی جاده ای استان در ۹ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

نصیری راد با یادآوری اینکه ۱۲ نفر از مرگ و میرهای سوانح جاده ای  امسال استان عابران پیاده بوده است خواستار فرهنگ نهادینه شدن فرهنگ استفاده از  پل های عابر پیاده به ویژه در جاده های برون شهری شد.

وی گفت: با هدف ایمنی و کاهش سوانح رانندگی امسال یکهزار کلاه ایمنی بین راکبان موتورسوار در استان توزیع شده است.

نصیری راد تصریح کرد: اجرای طرح ایمنی سازی ۴۰ مدرسه حاشیه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های اداره کل راهداری برای کاهش خسارت های سوانح رانندگی است.

وی همچنین از جابه جایی ۸۲۱هزار ۳۸۷ تن کالا در جاده های استان در سال جاری خبر داد.

نصیری راد عنوان کرد: این میزان کالا با یکهزار و ۲۲۷ دستگاه خودرو در کهگیلویه و بویراحمد جابه جا شده است.

وی با اشاره به فعالیت چندین کارخانه سیمان و آجر در استان اظهار داشت: زیرساخت های حمل و نقل باری استان نیازمند تقویت و افزایش تعداد خودروی کشنده است.

نصری راد ابراز داشت:جابه جایی مسافر و بار در کهگیلویه و بویراحمد از سه تا چهار درصد بارنامه ۱۸ میلیارد ریال بوده است که کمکی برای اجرای طرح های راهداری است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.