محمد نصیری راد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر ۲۷۰ میلیارد ریال برای خسارات ناشی از سیل فروردین امسال به استان از دو محل استانی و ملی تخصیص و هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ۱۳۰ میلیارد ریال از این میزان از محل اعتبارات استانی بود که ۱۰۰ درصد آن و در قالب بیش از ۳۰ قرارداد هزینه شد.

نصیری راد یادآور شد: با این میزان اعتبار بیش از ۷۰ پل تخریبی و ابنیه های فنی خسارت دیده ناشی از سیل فروردین امسال تعمیر و بازسازی شدند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال از این میزان نیز از محل اعتبارات ملی برای جبران خسارت ناشی از سیل به استان تخصیص یافت.

وی ادامه داد: همچنین با تخصیص این میزان اعتبار بیش از ۳۰۰ جاده روستایی مسدود و یا تخریب شده ناشی از سیل فروردین امسال نیز تعمیر، بازسازی و بازگشایی شدند.

نصیری راد تصریح کرد: همچنین از محل تخصیص این اعتبارات محور اصلی یاسوج – شیراز و جاده یاسوج – باغچه سادات سرفاریاب که  در سیل اوایل امسال بخشی از این محورها دچار تخریب شده بود نیز بازسازی و اصلاح شد.

وی گفت: علاوه بر این میزان اعتبارات نیز بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه برای جبران خسارات ناشی از سیل فروردین امسال در حوزه حمل و نقل در سطح استان هزینه شده است.

نصیری راد با بیان اینکه بیش از ۷۰ نقطه حادثه خیز و خطرناک در سطح محورهای استان شناسایی شده ، گفت: برای رفع این نقاط افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی همچنین یکی از چالش ها ومشکلات اساسی در حوزه حمل و نقل استان را فرسودگی و عمر بالای ۳۰ سال ناوگان و ماشین آلات راهداری عنوان کرد و گفت: هم اینک از مجموع ۱۸۰ دستگاه ماشین آلات حدود ۱۵۰ مورد از انها در  قالب ۲۰ راهدارخانه ثابت و سیار مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.