حسین کلانتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجارب ارزشمند و نقش بی بدیل وی در عرصه های نظامی و دفاعی و دوران هشت سال دفاع  مقدس و همچنین مسئولیت خطیر و سنگین وی در سپاه قدس از این شهید والامقام شخصیتی چندبعدی ساخته بود.

وی تصریح کرد: حتی بسیاری از تحلیل گران، اندیشمندان، سیاستمداران و ژنرال ها و مقامات عالی رتبه نظامی در سطح دنیا از شخصیت چند بعدی و هوش و ذکاوت شهید سلیمانی متحیر بودند و بارها درخواست ملاقات و دیدار با این شخصیت نظامی کم نظیر را داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: سردار سلیمانی با وجود آنکه در عرصه نظامی سرآمد بود و به اذعان تحلیل گران و مقامات ارشد نظامی و سیاستمداران دنیا بدون شک جزو ۱۰ نظامی برتر جهان به شمار می رفت در عرصه سیاسی و دیپلماسی نیز یکی از برجسته ترین شخصیت ها محسوب می شد.

وی تاکید کرد: بسیاری از توطئه ها و ترفندهای شوم دشمنان در منطقه و جبهه مقاومت با برنامه ریزی ها، سیاست ها و راهبردهای این سردار رشید و با ذکاوت بارها خنثی شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اهداف و آرمان های بلند شهید حاج سلیمانی و ابو مهدی مهندس و همرزمان دیگرش در محور مقاومت اشاره کرد و گفت: آمیخته شدن خون این سرداران رشید همواره یک پیام و هدف مشترک برای دفاع از اسلام و ملت های مظلوم جهان داشت.

وی ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی همچون دوران حیات پربرکتش منشا برکات ارزنده ای برای امت اسلام و ملت های آزادی خواه دنیا خواهد داشت و درخت اسلام با شهادت امثال سلیمانی ها تنومند تر و شکوفاتر از همیشه مسیر اعتلای بیش از پیش خود را با قوت و جدیت ادامه می دهد.

کلانتری یاداور شد: با شهادت این مجاهد و مبارز سپاه اسلام موجی از انسجام ، وحدت و همبستگی میان امت و همه مسئولان و ارکان نظام ایجاد شده و یادآور نسیم اوایل پیروزی انقلاب و دوران باشکوه دفاع مقدس در کشور به وجود امده است.

سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس معاون گروه الحشد الشعبی عراق و ۱۰ نفر دیگر از همراهانشان روز جمعه توسط آمریکاییها در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.