به گزارش ایرنا یدالله حسن‌ پور روز یکشنبه در نشست کمیسیون پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی استان کرمان با اشاره به وقوع جرائم در استان کرمان به ترتیب بیشترین وقوع افزود: این استان طی هشت ماه گذشته 33 درصد در جعل اسکناس و اوراق بهادار، 28 درصد در جعل اوراق هویتی و 62 درصد در سایر موارد افزایش داشته است.
وی تاکید کرد: استان کرمان در بخش جعل اسناد مالکیت به دلیل اجرای طرح کاداستر با کاهش روبرو بود‌ه است.
وی با بیان اینکه جعل مادر تمام جرایم است تصریح کرد: جعل موجب انجام کلاهبرداری می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان کرمان نیز گفت: مشکل 205 نفر از افراد تحت حمایت بهزیستی از 212 پرونده فاقد شناسنامه برطرف شد.
حسین زین‌ الصالحین با اشاره به اینکه استفاده از کارت ملی هوشمند در گرفتن خدمات جعل را کاهش می دهد افزود: یک میلیون 100 هزار کارت هوشمند در استان کرمان صادر شده است.
وی تاکید کرد: 400 ایستکاه به منظور کاربردی شدن کارت هوشمند در استان کرمان احداث شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان قانون کاداستر را در زمینه جلوگیری از زمین خواری تاثیرگذار دانست و گفت: این قانون در بسیاری از کشورها اجرا شده است.
رضا طالبی زاده با اشاره به اینکه اسناد مربوط به اراضی شمال استان کرمان ارائه نشده است تصریح کرد: 95 درصد اراضی دولتی جنوب استان تثبیت شده است.
وی گفت: پرونده های ثبتی کرمان و 6 شهرستان اسکن و بایگانی شده‌ است.
بیش از یک میلیون قطعه کارت هوشمند ملی تاکنون در استان کرمان صادر شده و از جمعیت واجد شرایط این استان یک میلیون و 200 هزار نفر این کارت را دریافت نکرده اند.
با تاکید دولت تدبیر و امید بر صدور کارت هوشمند ملی تصمیم گرفته شد تا پایان سال 96 کارت ملی هوشمند تمام ساکنان این استان صادر شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.