به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدایی در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان در زمینه راه‌ اندازی سایت نمایشگاهی در سیرجان افزود: چنانچه با راه ‌اندازی این سایت نمایشگاهی صادرات سیرجان افزایش می‌ یابد از راه اندازی این نمایشگاه استقبال می‌ کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان، تولید و اشتغال را مرتبط با یکدیگر دانست و بیان کرد: لازمه افزایش تولید، داشتن بازارهای جدید است، بنابراین تنها راه افزایش تولید حضور در بازارهای جهانی است.
فدایی با تاکید بر اینکه باید از نظر صادرکنندگان در زمینه چگونگی افزایش صادرات بهره ببریم تصریح کرد: کارگروه توسعه و صادرات استان کرمان برگزاری نمایشگاه ‌هایی را تایید می‌ کند که موجب توسعه صادرات شوند.
وی ادامه داد: ثبت جهانی شدن یک محصول افتخار است، اما در کنار آن باید به دنبال کسب منافع اقتصادی از این ظرفیت باشیم به‌ گونه ‌ای که صادرات آن محصول موجب توسعه صادرات شود.
** توانمندسازی اتاق‌ های اصناف مهمترین هدف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه نماینده سیرجان درخواست ایجاد سایت نمایشگاهی در سیرجان دارد گفت: برای راه ‌اندازی سایت نمایشگاهی نیاز است که کارگروه توسعه صادرات استان آن را تایید کند.
مهدی حسینی نژاد عنوان کرد: 62 نمایشگاه طی سال گذشته در شهر کرمان برپا شده که 40 درصد از آنها مجوز قانونی لازم را از کارگروه توسعه صادرات اخذ نکرده بودند و همچنین برخی از این نمایشگاهها در مکان های خاص نمایشگاهها برپا نشدند.
وی با بیان اینکه برخی از شهرستانهای استان کرمان ظرفیتی بیش از سایت نمایشگاهی دارند تصریح کرد: سرمایه گذار سایت نمایشگاهی سیرجان اتاق اصناف این شهرستان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان عنوان کرد: بسیاری از مجریان نمایشگاهی خارج از استان هستند و ما به دنبال توانمندسازی اتاقهای اصناف استان هستیم تا اتاق اصناف استان مجری نمایشگاه‌های استان باشند.
حسینی‌ نژاد با اشاره به اینکه میزان صادرات گمرک سیرجان در سال گذشته 173 میلیون دلار بوده است تصریح کرد: رتبه نخست صادرات استان کرمان را گمرک سیرجان دارد.
وی از اهمیت صادرات سخن گفت و عنوان کرد: نمایشگاه هایی که تاکنون در استان کرمان برگزار کرده ‌ایم، نتوانسته ظرفیت های این استان را در معرض دید جهان و کشور به نمایش بگذارد تا موجب افزایش صادرات محصولات استان شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ های تخصصی مانند مبل یا صنایع بسته بندی نباید فروش در محل نمایشگاه ها داشته باشند بلکه باید فروش غیرمستقیم و پیش فاکتور صورت گیرد اظهار کرد: برخی اوقات عرضه مستقیم فروش در نمایشگاه‌ هایی که مجوز قانونی ندارند صورت می گیرد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.