به گزارش ایرنا ، آیت الله سید احمد خاتمی عصر جمعه در یادواره 32شهید روستای پسوجان سیرجان افزود: این مقاومت و ایستادگی ملت ناشی از بیعت با باشهیدان ، با نظام اسلامی و با ولایت فقیه است که تا اسلام تنها نماند .
خاتمی گفت : اقتدار امروز ایران اسلامی بخاطر این هست که در بیعت با شهداء همراه ولایت و امام خود راسخ و استوار بوده و هستند تا همواره اقتدار و قدرت نظام اسلامی بماند.
وی افزود : امروزه با وجود ولایت و رهبری بر ایران اسلامی عقل و تدبیر حاکمیت دارد و رهبران کشورهایی که با رهبری ملاقات داشتند به این نکته معترف بودند که شخصیت رهبر ملت ایران نمونه و ممتاز دیگر رهبران است .
امام جمعه موقت تهران با نقل خاطراتی از دوران انقلاب گفت : طاغوت با همه دولت هایش با مقاومت مردم ایران شکست خورد وانقلاب پیروز شد و هشت سال دفاع مقدس با مقاومت به پیروزی رسید و امروز هم تنها راه پیروز بر آمریکا و اذنابش ایستادگی و مقاومت است و همه شهداء و 32 شهید منطقه پسوجان الگوی مقاومت خستگی ناپذیر بودند که امروز ملتی خستگی ناپذیر را داریم.
وی خطاب به مردم روستای پسوجان گفت : امروز جذاب ترین و بهترین یادوراه شهداء را شما در منطقه سیرجان برگزار می کنید و این نشان از روحیه شهادت طلبی و اینکه فرهنگ شهادت در بین شما مردم زنده است و اینجا است که دشمن می ترسد و شکست می خورد .
آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود به بد عهدی و نفاق و دروغ دولت آمریکا در برجام و با ملت ایران پرداخت و گفت : مذاکره ها جواب نداد و مذاکره چند ساله که خیلی وقت از مسئولان ما را گرفت تا به برجام رسید بی نتیجه ماند.
وی گفت : آمریکایی های اهل شکم همه عهدها را زیر پا گذاشتند و تجربه هم نشان داده که با این خوی دشمن مستکبر راهی جز مقاومت نمانده است.
آیت الله خاتمی عشق به سالار شهیدان را بیعت با شهداء و آرمانهای بلند حضرت امام حسین (ع)عنوان کرد و گفت : عشقی که به شهداء داریم از عشق حسین بن علی است و آن روزکه جوانان ما داوطلبانه به ندای رهبر خود لبیک گفتند همان عشق بود و امروز هم همین عشق لبیک به ندای رهبر دارد.
مراسم 32 شهید منطقه پسوجان با برنامه های مختلف فرهنگی و مرثیه سرایی و عزاداری همراه بود .
روستای پسوجان در بخش پاریز شهرستان سیرجان با حدود 80 خانوار بیش از 100 نفر جانباز و 32 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.
سیرجان در 175کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.
خبرنگار:محمد ایران نژاد** انتشار: بهنام احمدی*
7435/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.