به گزارش روز چهارشنبه فرمانداری کرمان، علی بابایی در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به گستره و اهمیت کار این سازمان افزود: حدود 2 هزار نفر از سهمیه 6 هزار نفری در ایجاد اشتغال شهرستان کرمان در سال جاری، مرتبط با حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت است و این بیانگر نقش اساسی این مجموعه در اشتغالزایی است.
وی اظهار کرد: بسیاری از امور کاری مردم و دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه کاری سازمان صنعت و معدن است.
وی با بیان اینکه اهمیت حوزه کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بر کسی پوشیده نیست، خواستار توجه بیشتر به مباحث اقتصاد مقاومتی بویژه در بحث اشتغال شد.
بابایی به طرح تعیین مکان دائمی برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در کرمان اشاره و اظهار کرد: وجود مکانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه های دائمی عرضه مستقیم کالا یکی از نیازهای ضروری مرکز استان کرمان است.
وی ادامه داد: محل هایی در محدوده یخدان مؤیدی، کتابخانه ملی و ترمینال قدیم می تواند مکان های مناسبی برای برگزاری نمایشگاه باشد که نیاز به پیگیری و مذاکره با مالکین دارد.
رئیس شورای اداری شهرستان کرمان وجود نداشتن یک اداره مستقل از مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح شهرستان را یکی از ضروریات مجموعه اداری شهرستان کرمان ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد با پیگیری و همکاری رئیس سازمان این مشکل بر طرف شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز ضمن تشریح برخی از وظایف این سازمان اعم از صنایع، معادن تا صنوف و بازرگانی و بازرسی و گفت: گستره و حجم کار در این بخش بسیار زیاد و به همان نسبت وظایف محوله نیز سنگین است.
حسینی افزود: 58 هزار واحد صنفی در استان با نظارت 70 بازرس در حال فعالیت است و هدف ما راه اندازی سایت الکترونیکی برای نظارت هرچه دقیق تر بر صنوف است و تاکنون برای هفت اتحادیه این کار آغاز شده است.
وی ادامه داد: پیش بینی و تلاش ما بر این است در بازه زمانی 2 ساله کار را به پایان برسانیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یکی از مشکلات این سازمان را به لحاظ ساختاری که سایر استان های کشور هم با آن مواجه هستند وجود نداشتن اداره در مرکز استان ذکر کرد و گفت: سیاست دولت حرکت به سمت کوچک سازی است.
وی ادامه داد: سال گذشته موضوع وجود یک اداره مستقل از سازمان در مرکز استان را پیگیری کردیم که سازمان مدیریت از نظر تأمین بودجه و منابع انسانی با موضوع مخالفت کرد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.