به گزارش ایرنا، همزمان با روز عاشورا و سالروز شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفای آن حضرت، شور حسینی استان کرمان را فرا گرفته است.
مردم سراسر استان کرمان امروز یکشنبه نهم مهر 1396 و دهم محرم الحرام در غم جانکاه واقعه کربلا یکپارچه سوگوار هستند.
مردم دیار کریمان که روز گذشته (شنبه) در تاسوعا و روزی که به نام علمدار کربلاست در سوگ شهادت حضرت اباالفضل العباس (ع) عزاداری کردند، شب عاشورا نیز به یاد بزم عارفانه شهدای دشت نینوا در مجالس عزاداری سیدالشهدا حضور یافتند و مراسم چهل منبر را با روشن کردن شمع و راز و نیاز با خدای متعال برپا داشتند.
آیین های عزاداری و سوگواری از صبح امروز با قرائت زیارت عاشورا در آخرین روز دهه اول محرم در حسینیه ها، تکایا، مساجد، مصلی ها، جوار امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان کرمان آغاز شد و با اقامه نماز ظهر عاشورا به میانه رسید.
هیات های مذهبی شهر و استان کرمان با حرکت در خیابان ها و معابر عمومی به سینه زنی و زنجیرزنی می پرداختند و شوری مضاعف از ابراز ارادت به آستان مقدس سید و سالار شهیدان بر این سرزمین جاری ساختند.
حسینیه ثارالله، مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج)، مسجد امام خمینی (ره)، مسجد قائم (عج)، تکیه عباسعلی، تکیه فاطمیه و صفه عزاخانه از جمله مکان هایی در شهر کرمان است که خیل عظیم عزاداران حسینی را در خود جای می دهد.
مردم استان کرمان در عاشورای حسینی یکپارچه عزادار شدند و در سوگ شهادت قافله سالار شهیدان کربلا به سوگواری پرداختند.
سخنرانان نیز در این آیین ها به تشریح ابعاد گوناگون واقعه کربلا و قیام عاشورا پرداختند.
عصر عاشورا نیز آیین های تعزیه و شبیه گردانی در سراسر استان کرمان برگزار می شود.
مردم استان کرمان امشب را نیز با برپایی آیین های عزاداری به یاد امام حسین (ع)، شهدای کربلا و اهل بیت عصمت و طهارت شام غریبان برگزار و سوگواری می کنند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.