** برگزاری سوگواره عکس عاشورایی جنوب کرمان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا از برگزاری سوگواره عکس عاشورایی جنوب کرمان خبر داد و گفت: علاقمندان آثار خود را در 2 بخش حرفه ای و آماتور(گوشی موبایل) به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.
حسین اسحاقی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با همکاری مجتمع فرهنگی دیجیتال آرمین سوگواره عکس عاشورایی این منطقه را برنامه ریزی کرده است.
وی گفت: علاقمندان آثار خود را تا تاریخ 25 مهره ماه سال جاری به دبیرخانه سوگواره عکس عاشورایی جنوب کرمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد این منطقه ارسال کنند.
وی افزود: شرکت کننده ها فقط در یک بخش می توانند شرکت کنند و حداکثر هر عکاس پنج عکس می تواند ارایه کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: آثار باید در زمینه به تصویر کشیدن مراسم و آئین های عزاداری امام حسین(ع) شامل عکس هایی که به نمایش قیام عاشورا در فرهنگ عامه، آداب و تمامی سنن و اعمال مربوط به این فرهنگ باشند.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این سوگواره اعتلای مفهوم غنی عزاداری در فرهنگ ایرانی، گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی و عاشورایی، تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه، تشویق عکاسان آماتور، کمک به ارتقاء و معرفی عکاسان جوان و انعکاس جلوه های ناب از عشق و دلداگی مردم جنوب کرمان به امام حسین(ع) است.
وی افزود: آثار برگزیده در تابلوهای تبلیغاتی هفت شهرستان جنوب کرمان در معرض دید عموم قرار می گیرد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.

**اجرای طرح بازشماری منابع سازمان ملی زمین و مسکن در اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان آغاز شد
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در راستای سامان دادن اطلاعات اراضی و املاک سازمان ملی زمین و مسکن پس از انعقاد قرارداد با کارگزار، این برنامه شروع شده است.
محمد مهدی رودباری افزود: طرح بازشماری منابع گامی است در جهت تکمیل سیکل الکترونیکی کردن امور مربوط به زمین، واگذاری، حفاظت از اراضی و تصحیح اطلاعات ناقص و یا مغایر موجود در بانک های اطلاعات زمین و مسکن است.
وی ادامه داد: این طرح سبب فراهم کردن بسترهای لازم اعمال مدیریت، هدایت، نظارت و کنترل عملکرد ها، افزایش انضباط و هدفمندی در تخصیص و هزینه بودجه حفاظت از اراضی، اجتناب از اعمال رفتارهای سلیقه ای و خارج از استاندارد و پشتیبانی در اجرای سامانه یکپارچه مدیریت اراضی و مستغلات در سازمان ملی زمین و مسکن خواهد شد.

*** پیشرفت 75 در صدی پل بزرگ تیتانیوم کهنوج
رئیس اداره راه و شهر سازی شهرستان کهنوج گفت: پل دوم تیتانیوم به طول 60 متر متشکل از 6 دهانه 10 متری با پیشرفت فیزیکی 75 درصد و با هزینه 9 میلیارد ریال در دست احداث است.
یعقوب محمد خانی افزود: این پل در کیلومتر 22 بزرگراه کهنوج - رودان قرار دارد و با تکمیل آن حدود 30 کیلومتر از بزرگراه شریانی و ترانزیتی کهنوج - رودان قابل بهره برداری خواهد شد.
وی تصریح کرد: بزرگراه کهنوج - رودان در مسیر کریدور ارتباطی شمال و شرق به جنوب کشور قرار دارد که در راستای طرح های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در حوزه اداره کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان در دست اجراست.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.
جنوب استان کرمان با هفت شهرستان دارای جمعیت یک میلیون نفری می باشد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب*
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.