به گزارش ایرنا ، امیر سرتیپ دوم نادر علیدوست در دیدار استاندار کرمان با جمعی از فرماندهان آجا جنوبشرق کشور بمناسبت هفته دفاع مقدس افزود: ارتش امروز، یک ارتش قدرتمند در منطقه و ایران است و این قدرتمندی در بین همه نیروهای مسلح وجود دارد که موجب بازدارندگی استکبار شده است.
وی خاطرنشان کرد: آمادگی نیروهای مسلح موجب شده دشمنان حتی تا پشت مرزهای این کشور آمدند اما با برآورد وضعیت نیروهای مسلح به این نتیجه رسیدند اگر آغاز کنند نمی توانند تمام کنند.
امیر علیدوست اظهار کرد: هیچ دولتی برای ما فرق ندارد و همواره وظیفه خود می دانیم که در مسیر توسعه کشور همراه باشیم.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح از جمله ارتش در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز پیگیر هستند و می توان گفت اولین بخشی که در این زمینه اقدام کرده، نیروهای مسلح بوده اند.
وی تاکید کرد: امروز در زمینه موشکی، هواپیماسازی، ناو، تانک وتوپ روز به روز در حال پیشرفت هستیم که در این زمینه افزایش برد موشک ها، تجهیز بالگردها به تجهیزات دید در شب، هوشمند سازی موشک ها و افزایش برد توپخانه ها در دست انجام است.
امیر علیدوست ادامه داد: با توجه به دریا پایه بودن جنگ های آینده، تجهیز این بخش نیز به صورت ویژه در کشور مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تمام مرزهای جمهوری اسلامی ایران زیر دید پدافندهای هوایی هستند، تصریح کرد: امروز می توانیم سربلند باشیم که از دوران دفاع مقدس درس گرفته ایم و این درس ها را به خوبی به کار بسته ایم.
وی تاکید کرد: آماده هستیم هر گونه تجاوز کشورهای فراتر منطقه ای یا منطقه ای را در کوتاهترین زمان پاسخ دهیم.
وی با اشاره به تاکتیک دشمن برای اجرای جنگ های نیابتی، تصریح کرد: در این رابطه نیز تاکتیک های دفاعی در ارتش مد نظر قرار گرفته است.
امیر علیدوست گفت: نیروهای واکنش سریع نیز در ارتش تشکیل شده است و در کنار آن کارهای زیاد دیگری نیز انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه ارتش نیروی مردمی است، گفت: همه تجهیزات خود را برای خدمت یا دفاع از مردم آماده کرده ایم زیرا مردم برای ما انگیزه مضاعفی ایجاد می کنند و در زمان صلح و نبود جنگ، این امکانات را برای کمک به مردم به کار می گیریم.
به گفته امیر علیدوست امروز ارتش به حول قوه الهی در مرحله نوینی از حیات امنیت آفرین و افتخار آمیز خود قرار دارد و با حضور الهام بخش، در جغرافیایی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و همچنین آبهای دوردست، به رغم تهدیدهای فرامنطقه ای برای تامین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران جلوه های جدید از توانمندی های خود متبلور ساخته است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش تاکید کرد: افتخار بزرگی که نیروهای مسلح و همچنین سربازان امام زمان (عج) دارند، این است که در جمهوری اسلامی ایران و در جای جای مرزهای کشور این امنیت پایدار را برقرار کرده اند.
امیر علیدوست تصریح کرد: نیروهای مسلح، امنیتی و انتظامی همه دست به دست هم دادند و به حول قوه الهی علیرغم همه تهدیدهایی که در سراسر دنیا و منطقه علیه جمهوری اسلامی ایران است، امنیت پایدار را برای مردم عزیزمان به ارمغان آورده اند و این امنیت تداوم پیدا خواهد کرد.
از سی و یکم شهریورماه که سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و هرساله این مناسبت تا 6 مهر ادامه دارد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی** انتشار: بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.