به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آئین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 97 - 96 و نواخته شدن زنگ مهر با تاکید بر اینکه در حوزه شغلی نیاز به کاربلد داریم عنوان کرد: در طرح نوین آموزشی می توان آینده شغلی دانش آموزان با اقدامات کارشناسی شده پیش بینی کرد و مهارت های لازم را به آنها آموزش داد.
وی اظهار کرد: پیشنیه تاریخ این سرزمین نشان می دهد با استفاده از ظرفیت های موجود می توان به تعالی دست یافت.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه ایجاد تحول و تحقق مدیریت جهادی امری امکان پذیر است گفت: مدیریت جهادی به معنای تلاش همراه با تدبیر است.
وی با اشاره به اینکه اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم تصریح کرد: دانش آموزان می توانند فرهنگ خانواده های خود را متحول کنند.
وی گفت: واقعیت این است که نظام آموزش و آموزش عالی سهم خود را در توسعه به خوبی ایفا نکرده است.
وی با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس هفته بازتعریف آموزه های دوران دفاع مقدس است تاکید کرد: باید از ظرفیت مدارس در این راستا استفاده شود و برای جوانان امروز تبیین کرد که چرا جوانان این سرزمین بدون هیچ انگیزه مادی در جبهه ها حضور یافتند و جانانه از کشور، دین و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند.
استاندار کرمان اظهار کرد: بر اساس آمار کشوری، رتبه اول معتمدان مردم مربوط به فرهنگیان است و باید دید که چگونه می توان این جایگاه را حفظ کرد.
وی با بیان اینکه مگر نظام آموزشی دولتی قادر به رفع بی سوادی است و می تواند مدارس کانکسی جنوب استان را برچیند؟ گفت: اگر می تواند چرا تاکنون انجام نداده است؟
وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی مردمی می تواند این اقدامات را انجام دهد ادامه داد: معین های اقتصادی استان کرمان و خیران مدرسه ساز باید دانش آموز خلاق، کارآفرین و نماز خوان تربیت کنند.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید کشور را به سمتی ببریم که از همه ظرفیت های آن استفاده شود تاکید کرد: مردم ایران اسلامی همواره صاحب تمدن و ادب بوده و در تاریخ جهان ریشه دار هستند در حالی که مردم را یارانه بگیر دولت کرده ایم و آیا این منزلت مردم است و آیا این اهداف شهدای ما بوده است؟
وی با اشاره به رویکرد استان کرمان برای واگذاری اختیارات عنوان کرد: بخشی از وزرا اختیارات خود را به استان کرمان واگذار کرده اند اما این میزان کافی نیست.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه برای بهبود شاخص ها باید اختیارات تام توسعه ای به مناطق واگذار شود گفت: با واگذاری این اختیارات خواهید دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: در استان کرمان هیچ گروه سیاسی حذف نخواهد شد و همه باید در توسعه این استان نقش داشته و قدر خود را بدانند و جایگاه خود را نیز بشناسند.
وی تاکید کرد: به دنبال تعالی هستیم و بر اساس آموزه های قرآنی معتقدیم 2 روز مسلمانان نباید مانند یکدیگر باشد.
وی ادامه داد: می توانیم کشوری مبتنی بر ارزش های اسلامی، پیشرفته، مدرن و رشد یافته ساخت.
580 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در 6 هزار و 700 مدرسه دولتی و غیر دولتی استان کرمان تحصیل خود را آغاز کردند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.