به گزارش ایرنا، سردار محمد مسعود زاهدیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پلیس استان کرمان در جمع اصحاب رسانه افزود: 16 درصد کشفیات مواد مخدر کشور مربوط به استان کرمان است.
وی تصریح کرد: مردم کرمان همواره در دفاع از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقش ارزنده و با اهمیتی داشته اند و کشف 59 تن انواع مواد مخدر در این استان طی سال جاری، نشان دهنده ان است که پلیس و مردم استان به خوبی در برابر قاچاقچیان مواد مخدر قد علم کرده اند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد کار مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استان های شرقی متمرکز شده است، عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر انواع گوناگونی دارد که بخشی از آن فنی و الکترونیکی است و بخشی نیز باید توسط نیروی انسانی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای مقابله الکترونیکی و فنی با قاچاق مواد مخدر به دلیل تحریم ها به سختی تامین می شود.
سردار زاهدیان ادامه داد: پلیس به صورت دانش محورو به روز وضعیت انواع مواد مخدر را رصد کرده و براساس شرایط روز استراتژی های برخوردی را تدوین می کند.
وی موادمخدر جدید را مشتقاتی از مواد مخدر صنعتی قبلی دانست و ادامه داد: این مواد مخدر تاثیرات خاص خود را دارد و از نظر پلیس شناسایی شده است.
وی گفت: مردم باید اثرات تخریبی مواد مخدر جدید را بدانند و پلیس در این زمینه آگاهی رسانی های لازم راانجام داده است.
وی بیان کرد: دستگاه های متولی نیز باید تمام توان خود را برای آگاهی رسانی به خانواده ها به کار گیرند، تا اثر تخریبی مواد مخدر کاهش یابد.
سردار زاهدیان اظهار کرد: با توجه به شرایط فضای مجازی و تبلیغات عناصر فرصت طلب در این فضا، پلیس بخش رصد فضای مجازی را تشکیل داده و در استان ها نیز کارشناسان توجیه و به کارگیری شده اند و شناسایی و پیگیری های قانونی در دست انجام است.
فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: به همت همکاران انتظامی استان کرمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پنج عملیات حساب شده انجام و در این عملیات ها 9 تن مواد مخدر کشف شد.
سردار رضا بنی اسدی فر افزود: در این رابطه 4 قاچاقچی کشته و 200 قاچاقچی مرتبط نیز دستگیرشده اند.
به گزارش ایرنا، در سال جاری در مجموع 400 تن انواع مواد مخدردر کشور کشف شده که 16 درصد آن مربوط به استان کرمان بوده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار : بهنام احمدی
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.