به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدایی عصر دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان، افزود: باید نشست های رفع موانع تولید خروجی لازم را داشته باشند، تا موجبات تقویت سرمایه گذاری و فعال شدن بنگاههای تولیدی فراهم شود.
وی با انتقاد از اجرایی نشدن برخی از مصوبات، یادآورشد: یکی از مشکلات بزرگی که در سیستم اداری ما وجود دارد، این است که پیگیری لازم برای اجرای مصوبات انجام نمی شود.
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با بیان این مطلب که کارگروه بهین یاب در بانک ها بسیار مهم است و موجب عملکرد مناسب تر آنها می شود، تصریح کرد: موسسات اعتباری موظف شده اند تا به‌ منظور حفظ منافع سپرده‌گذاران و تخصیص بهینه منابع،‌ نسبت به بررسی طرح توجیهی فنی،‌ مالی و اقتصادی درخواست متقاضیان اقدام نمایند.
وی ادامه داد: درصورت کسب اطمینان از توجیه‌پذیری طرح و احراز اعتبارسنجی متقاضیان، نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کنند و در صورت عدم موافقت باید دلایل مخالفت به‌صورت مکتوب به واحد منعکس شود.
فدایی با بیان این مطلب که تمامی بدهی بنگاه های تولیدی مطرح شده در این نشست با پیش پرداخت تقسیط شود و مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شود، خاطرنشان کرد: تقسیم بندی شهرک ها در ابتدای طرح کلی شهرک مشخص شده است، بنابراین تقسیم بندی شهرک های صنعتی باید رعایت شده و هر واحد در قطعه خودش قرار گیرد.
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با تاکید براینکه از ورشکستگی بنگاه ها باید جلوگیری شود، گفت: واحدهای تولیدی باید فعال باشند و نیروهای آن بیکار نباشند، اما چگونگی حفظ فعال بودن آنها نیز مهم می باشد.

*** ورشکستگی بنگاه ها به نفع نظام و مردم نیست
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست خطاب به مدیران و مسئولان اجرایی، افزود: ورشکستگی به نفع نظام و مردم نیست و برای نرفتن به این ورطه باید تلاش کنیم؛ رکود موجود باعث ورشکستگی سرمایه گذران و پیمانکاران شده است.
شهباز حسن پور یادآورشد: نشست های زیادی برای رفع موانع تولید در شهرستان سیرجان برگزار شده و تعامل سازنده ای با دستگاه های مربوطه در جهت حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی صورت گرفته است.
وی از وضعیت اشتغال خوب شهرک صنعتی سیرجان خبر داد و تصریح کرد: وجود 12 هزار و 600 نفر بیکار در شهرستان سیرجان، موجب شده که نرخ بیکاری آن بالاتر از نرخ بیکاری استان باشد، و این در حالیست که در مدت 5 سال گذشته، 55 هزار نفر به جمعیت سیرجان اضافه شده است.
دریافت و انتشار : بهنام احمدی **5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.