به گزارش ایرنا، محمدجواد فدایی روز یکشنبه در نشست بررسی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: برگزاری دوره های آموزش کارآفرینی که نتیجه آنها ایجاد فرصت شغلی باشد نیز باید در برنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه کارهای در دست اقدام در راستای توسعه اشتغال متناسب با نیازهای جامعه نیست گفت: باید زمینه را برای اشتغال نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی فراهم کرد و در این رابطه افراد فاقد مهارت های لازم، دوره های آموزشی مناسب را طی کنند.
** پیش بینی 6 میلیون نفر ساعت تعهد آموزشی در فنی و حرفه ای
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان نیز گفت: این سازمان در سال جاری 6 میلیون نفر ساعت تعهد آموزشی را پیش بینی کرده است و در کنار آن یک میلیون نفر ساعت آموزش نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی را در برنامه کاری خود دارد.
محمدرضا جهانگیری افزود: در سال جاری 20 هزار نفر دوره آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمان برگزار می شود.
وی ادامه داد: در سال جاری، پنج میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش نیز در آموزشگاه های خصوصی تعهد آموزش داده شده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش روستاها نیز در استان کرمان آغاز شده است گفت: طرح 'در هر شهرستان، یک روستای بدون بیکار' را تدوین کرده ایم و به دنبال تحقق هر چه بهتر این طرح هستیم.
وی با اشاره به کمبود شدید اعتبارات اداره کل فنی و حرفه ای در استان کرمان عنوان کرد: از ظرفیت های شرکت های بزرگ اقتصادی استان برای توسعه اشتغال و آموزش های فنی و حرفه ای استفاده شده است زیرا اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای این استان نبود.
** حضور 117 هزار بیکار در استان کرمان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: در حال حاضر 117 هزار بیکار در استان کرمان حضور دارند و نرخ بیکاری همه شهرستان ها احصاء شده است.
رضا اسماعیلی با تاکید بر اینکه ورودی سالانه به بازار کار استان کرمان 36 هزار نفر است ادامه داد: امسال 34 هزار شغل را می توان در استان کرمان ایجاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه اشتغال هر شهرستان تدوین شده و می توان آن را در اختیار مسئولان مربوطه قرار داد.
وی بیان کرد: در صورت تداوم برنامه های موجود می توان نرخ بیکاری استان کرمان را به زیر هشت درصد رساند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.