مهندس مرتضی لورگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال بیش از 19 هکتار از اراضی منابع ملی روستای چاه ‌ریگان از توابع بخش چاه ‌مرید این شهرستان از چنگال متصرفان خارج و خلع ید شد.
وی عنوان کرد: پرونده تخلف این اراضی جزو پرونده‌های سنواتی سال 1388 بوده است که پس از طی مراحل قانونی در نهایت حکم خلع ید و رفع تصرف آن از شعبه دوم حقوقی دادگاه شهرستان کهنوج صادر شده است.
لورگی با بیان اینکه متخلفان از اراضی تصرف شده برای کشت و زرع استفاده می کردند، تصریح کرد: اجرای حکم رفع تصرف این اراضی با پیگیری نیروهای حقوقی و هماهنگی و دستور مقام قضایی توسط نیروهای یگان حفاظت جنوب کرمان و پاسگاه‌های ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان کهنوج و انتظامی چاه ‌حاجی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگل‌ها و مراتع نسبت به باز پس‌گیری اراضی ملی به بیت‌المال اقدام های مناسبی انجام گرفته است، گفت: در این زمینه احکام قضایی برای پنج نفر از متصرفان صادر و این افراد به پرداخت 16 میلیون و 800 هزار ریال خسارت محکوم شدند.
وی با تأکید بر حراست از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی به دور از هرگونه مماشات و مسامحه‌‌ای، افزود: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه با قاطعیت به دنبال رفع تصرف اراضی ملی از هر شخص حقیقی و حقوقی هستیم تا این ثروت‌های غنی خدادادی را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.
لورگی خواستار همکاری مردم با مأموران فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی جنوب کرمان شد و عنوان کرد: مردم می‌توانند هرگونه آتش‌سوزی و تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را از طریق تماس با شماره 1504 «کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت از منابع طبیعی» اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متصرفان برخورد قانونی انجام شود.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی است.
وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار که از این نظر این منطقه رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هفت شهر، جیرفت، کهنوج،عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح اله صائب *
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.