به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، یحیی صادقی افزود: تمام درآمد صدقات این استان در حوزه های مختلف از جمله درمان، جهیزیه، تحصیل، مسکن و اشتغال صرف امور فقرا و محرومان می شود.
وی از اقدامات کمیته امداد با عنوان سیستماتیک شدن کمک های مردمی همانند نرم افزارهای موبایلی خبر داد و گفت: الکترونیکی شدن پرداخت های این نهاد به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه های مردم خیر انجام می شود.
وی یکی از محوری ترین برنامه های کمیته امداد را توانمندسازی خانواده های تحت حمایت عنوان کرد و ادامه داد: در صدد این هستیم خانواده های تحت حمایت بازسازی شده و بتوانند روی پای خود بایستند و به همین منظور از تمام ظرفیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت بهره می گیریم.
وی به راه اندازی ادارت جدید در بخش ها و مناطق محروم استان کرمان اشاره کرد و افزود: دیدگاه ما در کمیته امداد امام خمینی (ره) بر این است که خدمت به محرومان را به خط مقدم ببریم و با کم کردن از ستاد استان و ایجاد پایگاه و ادارات در مناطق محروم خدمت رسانی به محرومان را تسریع بخشیم.
صادقی با اشاره به اینکه هفته گذشته اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش نگین کویر فهرج راه اندازی شد ادامه داد: به منظور خدمت رسانی بهتر و سریعتر به محرومان در هفته جاری نیز نمایندگی این نهاد در منطقه محروم چاه دادخدا در جنوب کرمان راه اندازی می شود.
وی افزود: با راه اندازی ادارت جدید حدود 50 درصد از نیروهای ستادی و امکانات مرکز هر شهرستان به ادارت جدید در مناطق مختلف فرستاده می شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در ادامه از افزایش تسهیلات قرض الحسنه اشتغال این استان در سال جاری خبر داد و گفت: 160 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال امسال به کمیته امداد استان اختصاص یافته است که 90 میلیارد تومان از این تسهیلات مربوط به منابع بانکی و دولتی و مابقی مربوط به منابع صندوق قرض الحسنه امداد است.
وی افزود: مشاغلی که کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد می کند مشاغل ارزان قیمت، مولد و پایدار هستند و این مشاغل در راستای توسعه مناطق روستایی و اصل اقتصاد مقاومتی است.
صادقی از تقویت فرهنگ کار و تلاش در بین خانواده های تحت حمایت کمیته امداد خمینی (ره) خبر داد و گفت: با استعداد سنجی در بین خانواده های تحت حمایت این نهاد در صدد ایجاد شغال مناسب و مطابق با رشته و استعداد مورد نیاز این خانواده هستیم.
وی با بیان اینکه 60 درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان توان کار کردن را دارند گفت: با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به دنبال توانمند کردن این خانواده ها هستیم.
وی گفت: طرح اکرام ایتام یکی از طرح های موفق کمیته امداد است و بیشتر درآمد این نهاد مربوط به این طرح است که حامیان خیر به ایتام تحت حمایت خود کمک می کنند.
صادقی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه های ریزی های انجام شده ظرف سه سال آینده باید مشکل مسکن مددجویان در سراسر کشور بر طرف شود گفت: در راستای اجرای مقاوم سازی مسکن روستائیان در استان کرمان در سالهای گذشته 10 هزار واحد مسکن توسط کمیته امداد ساخته و تحویل مددجویان مناطق روستایی تحت حمایت شده است.
وی در زمینه قطع مستمری خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: برای قطع مستمری صرفا به واگذاری تسهیلات اشتغالزایی اکتفا نمی شود و در این زمینه آیتم های مختلفی در نظر گرفته شده است و در صورتی که درآمد خانوار بیشتر از مستمری باشد و بر اساس اعلام نظر کارشناس و مددکار مربوطه مستمری خانواده قطع خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: مددجویانی که مستمری آنان قطع می شود از دیگر خدمات کمیته امداد شامل تحصیل، درمان، جهیزیه، مسکن و غیره بهره مند خواهند بود.
وی تعداد خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان را 95 هزار خانوار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 80 هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مستمری بگیر هستند.
دریافت کننده: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.