فرهاد حکیم نیا روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: با تامین هزینه و همچنین با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید، هزینه های بلاعوضی برای تشکیل صندوق های خرد زنان روستایی تخصیص و به استان ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: این تسهیلات در 2 مرحله 15 میلیون تومانی در قالب تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی پرداخت خواهد شد.
وی عنوان کرد: در روستاها برای کسب و کارهای خانگی که بیشتر زنان پیگیر آنها هستند طرح های آنها بانک پذیر نیست و ضامن هم ندارند لذا این تسهیلات بدون ضامن و صرفا بایک چک و سفته پرداخت می شود و خود صندوق به صورت تضامنی و زنجیره ای به اعضا تسهیلات پرداخت می کند.
حکیم نیا همچنین اذعان کرد: یکی از مسائل اصلی جامعه ما مربوط به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و مقام معظم رهبری از 2 دهه گذشته فرمودند دشمن روی حوزه اقتصاد ما متمرکز شده است .
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مدیریت مسائل اقتصادی را در 2 حوزه به عهده گرفتند که استفاده از بستر نامگذاری سال ها به عنوان یک بستر مهم برای ارتقای فرهنگ عمومی مردم و از این بستر استفاده کردند و با هدف تبیین مسائل اقتصادی به بیان مسائل کشور پرداختند.
وی تصریح کرد: بیشتر می بینیم که نامگذاری سال ها با عنوان و مضامین اقتصادی انجام پذیرفته است.
وی تولید واژگان در مسائل اقتصادی را از دیگر اقدامات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: پیوند فرهنگ جهادی با مسائل اقتصادی و عنوان عبارت جهاد اقتصادی و اقتصاد بدون نفت و اخیرا معرفی اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نسخه شفا بخش برای اقتصاد کشور تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی اقتصاد کشور معرفی کردند.
وی ادامه داد: ما معتقد هستیم با توجه به مزیت هایی که در روستاها وجود دارد و همچنین منابع انسانی یک بستر مناسبی برای توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک و یک بستر مناسبی برای افزایش مشارکت عمومی مردم در مسائل اقتصادی کشور و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی مردمی است.
وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید، شعار هر روستا یک محصول و حرکت به سمت روستای بدون بیکار را به عنوان یک راهبرد اصلی برای خود مشخص کرده و تاکنون اقدامات بسیار موثری انجام شده است.
حکیم نیا افزود: به صورت پایلوت، روستای کمال آباد در شهرستان بردسیر در حوزه نان خانگی ساماندهی شده و تسهیلات مورد نیاز به 20 واحد تولید نان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا به تکمیل زنجیره های ارزش و تولید توجه ویژه ای شده است لذا در طرح روستای بدون بیکار یک نگاه جامع به تمام بخش های زنجیره تولید است و معتقدیم که با تولید محصولات بازار محور و حمایت از واحدها می توانیم کسب و کارهای پایداری را در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک داشته باشیم.
وی تصریح کرد: اعتقاد داریم که حرکت باید از بازار به سمت تولید باشد و برای آنها برنامه ریزی کنیم.
حکیم نیا گفت: در کنار جشنواره کارآفرینان برای اولین بار در اردیبهشت ماه اولین جشنواره کارآفرینان برتر در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک برگزار کردیم که امیدواریم شروعی برای توجه بیشتر به این نوع کسب و کارها باشد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.