به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی شامگاه دوشنبه در ستاد استانی بازآفرینی شهری استان کرمان با حضور وزیر راه و شهرسازی افزود: با وجود همه مشکلات موجود، حرکت بزرگی در استان کرمان برای مقابله با حاشیه نشینی و توسعه غیر قانونی شهر انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: حرکتی که در حاشیه شهر کرمان با همکاری همه دستگاه ها انجام شد، در هیچ استانی نمونه ندارد و البته کار بسیار سختی بود.
وی یادآور شد: با اعمال نفوذ برخی افراد در گذشته، شهرکی غیر قانونی و با اسناد جعلی ایجاد شده بود که برخورد قانونی لازم با آنها انجام شد.
رزم حسینی اظهار کرد: اگر قرار باشد با وجود مهاجرت ها، اجازه گسترش را به شهر دهیم، وضعیت این شهر قابل پیش بینی نخواهد بود.
وی با اشاره به وجود پائین ترین میزان تراکم درشهر کرمان، تصریح کرد: شهر کرمان یک روستای بزرگ است و امکاناتی که بخواهد به عنوان یک شهر استاندارد باشد را ندارد و برای رفع این مشکل باید متن شهر را احیا کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در کرمان هیچ خانه قدیمی که قابل باسازی باشند و کار بازسازی آنها آغاز نشده باشد را نداریم، گفت: کارهای مانده زیادی داریم که باید با همت و به دور از محافظه کاری این کارها را انجام دهیم.
وی در ادامه سخنان خود افزود: استان کرمان با پیشینه تاریخی بزرگ خود بیش از 6 هزار سال سابقه تاریخی دارد و به عبارتی اکتشافات تمدن کنار صندل جیرفت در صورت تائید نهایی، تاریخ دیرینه شناسی جهان را تغییر خواهد داد و از طرفی نیز شهر کرمان از گذشته مرکز تجارت شرق کشور بوده است.
وی عنوان کرد: تاریخ مستند سابقه اقتصادی کرمان را می توان در کاروانسراهای این استان دید و معتقدیم که ظلم کرده ایم و در 100 سال اخیر موفق نشده ایم تاریخ کهن و پرحکایت شهر کرمان را زنده نگه داریم و بعد از انقلاب پنج هزار هکتار وسعت شهر را افزایش داده و متن شهر را خالی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: کرمان از دیرباز بر اساس مستندات موجود، جایگاهی دارد که اگر تاریخ آن مطالعه شود به مانند آن است که تاریخ جهان را خوانده اید.
استاندار کرمان گفت: در دولت تدبیر و امید با همکاری تمامی مسئولان، شورای چهارم و پنجم، شهرداران و دستگاه قضایی داشته های تاریخی کرمان هر چه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
در این آئین از اقدامات رئیس کل دادگستری استان کرمان در راستای صیانت از حقوق دولت و مردم، مبارزه با حاشیه نشینی و فعالیت شورای حفظ حقوق بیت المال تقدیر شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی **انتشار: بهنام احمدی *
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.