به گزارش ایرنا عباس آخوندی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان تصریح کرد: 39 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در آستانه بلوغ و خردورزی انقلاب هستیم و امیدواریم چشم انداز خوبی در برابر مردم قرار دهیم.
وی با اشاره به موقعیت ایران در منطقه گفت: ایران موقعیت با ثبات و معتدلی در منطقه دارد و می توانیم در منطقه در عین حفظ دوستی و برادری با همسایگان، به پیش برویم و کشور را در امنیت نگه داریم.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر کشوری ادعای استقلال کند و منافع قدرت های بزرگ را به چالش بکشد و مقتدر باشد، مقاومت های زیادی در برابر آن می شود.
وی با اشاره به دوران جنگ و تحریم بر علیه کشور بیان کرد: خوشبختانه ایران موقعیت خوبی دارد و می توانیم استقلال و امنیت خود را از موضع قدرت در پای میز مذاکره حفظ و از توسعه خود دفاع کنیم.
آخوندی تصریح کرد: امروز می توانیم با کشورهای آسیایی، آسیای جنوبشرقی، اروپایی و آمریکای لاتین برای مبادلات سیاسی و تجاری وارد گفت و گو شویم و این اتفاق بزرگی است.
وی با اشاره به محدویت های ایجاد شده چند سال گذشته در بخش های مختلف برای کشور اظهار کرد: هر کدام از این محدودیت ها می توانست مشکلاتی ایجاد کند ولی ایران اسلامی محکم و مقاوم ایستاد که این مقاومت مرهون رهبری انقلاب، مجاهدت های شهدا و تدبیر دکتر روحانی می باشد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز قدرت مذاکره در مورد موضوعات ریلی، حمل و نقل، معدنی و غیره را با چند مرکز داریم و این اتفاق بسیار بزرگی بشمار می رود.
وی ادامه داد: این باعث می شود که فناوری ها را در اختیار داشته باشیم و بر سر قیمت ها چانه بزنیم و افق بسیار روشنی داشته باشیم.
آخوندی تاکید کرد: اما راه بسیار سختی داریم تا در برابر ابر چالش هایی همچون بیکاری، نرخ رشد اقتصادی و مسائل دیگر غلبه کنیم و نیاز است گفت و گو کنیم تا به اجماع برسیم.
وی با بیان اینکه در کشور ما هزینه ها بسیار بیشتر از درآمدها است تاکیدکرد: حتما برای اینکه عدالت بین نسلی را رعایت کنیم در آینده باید به سمت کنترل هزینه ها برویم تا راه ها باز و گره ها برای اینده بهتر نسل های بعد گشوده شود.
وی با اشاره به اینکه شرق کشور منطقه بسیار حساسی است تصریح کرد: کرمان می تواند پنجره ای برای ارتباطات با کشورهای افغانستان، پاکستان و دستیابی به خلیج فارس و دریای عمان باشد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از قدیم کرمان دروازه هندوستان بشمار می رفته است افزود: امروز باید شبکه ارتباطات زمینی و هوایی را با کشورهای پیرامون داشته باشیم.
وی تاکیدکرد: وجود شبکه آزاد راهی و بزرگراهی با کشورهای افغانستان و پاکستان ودریای عمان برای استان کرمان ضروری است.
آخوندی با اشاره به وجود ذخایر معدنی غنی در استان کرمان گفت: باید به توسعه و سرمایه گذاری شبکه حمل و نقل در استان کرمان توجه کرد.
وی تصریح کرد: منابع دولتی محدود است و باید به سمت استفاده از منابع بخش خصوصی برویم که نمونه آن راه آهن سیرجان کرمان است که 70 درصد اعتبارت آن توسط بخش خصوصی تامین می شود.
وی با بیان اینکه ارتباطات درون تمدنی بسیار اهمیت دارد تاکید کرد: مبادلات درون اقتصادی در روابط بین تمدنی می تواند مستحکم و پایدار باشد و ارتباطات را تسهیل کند.
آخوندی گفت: امروز در استان کرمان 356 پروژه دولتی با اعتبار 565 میلیارد تومان و 170 پروژه بخش خصوصی با 294 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: همچنین به مناسبت هفته دولت 132 پروژه جدید در استان کرمان آغاز به کار می کند و 12 مورد دیگر توسط بخش خصوصی جمعا با اعتبار 375 میلیارد تومان آغاز می شود.
وی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: این 2 شهید برای سرافرازی و پیشرفت ایران و جمهوری اسلامی و اعتلای کلمه حق تلاش کردند و به شهادت رسیدند.
در نشست شورای اداری استان کرمان به مناسبت هفته دولت تعدادی از طرح های شهرستان های رفسنجان، زرند و جیرفت به صورت ویدیو کنفرانس با دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
در این نشست توافقنامه تقویت حمل و نقل ریلی و جاده ای استان ببین وزارت راه و شهرسازی و استانداری کرمان به امضا رسید.
همچنین وزیر راه وشهرسازی با اهدای لوح تقدیر از خدمات علیرضار رزم حسینی استاندار کرمان در حوزه راه و شهرسازی قدردانی کرد.
عباس آخوندی امروز (دوشنبه )بمناسبت گرامیداشت هفته دولت و به نمایندگی از هیات وزیران به استان کرمان سفر کرد و ضمن افتتاح طرحها از طرحهای مختلف در دست اجرا بازدید کرده است.
خبرنگار:داود رجبی بهجت** انتشار: بهنام احمدی*
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.