به گزارش ایرنا، جعفر رودری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال گذشته 430 طرح در قالب طرح اقتصاد مقاومتی باید در استان عملیاتی می شد که 270 طرح عملیاتی و 160 طرح هم نیمه تمام ماند.
وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری نیز 295 طرح جدید دیگر معرفی شده است که با احتساب 160 طرح نیمه تمام سال قبل، در سال جاری 455 طرح به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسیده است.
وی با بیان اینکه مهمترین بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، رشد پویا، افزایش و ارتقای شاخص های مقاومت اقتصادی و سند چشم انداز است، اظهار کرد: براین اساس در استان کرمان نیز همین روال در پیش گرفته شد و تمامی طرح های تعریف شده در این راستا با توجه به این سه اصل تدوین شده است.
جعفر رودری با اشاره به تغییر الگوی کشت کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آب بعنوان یکی از اصل های اقتصاد مقاومتی گفت: تکمیل زنجیره فولاد و فرآوری آن و افزایش ارزش افزوده یکی دیگر از سیاست های اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم با استفاده از این مهم، ازخام فروشی و فروش ثروت در استان کرمان جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به اصلاح شبکه حمل و نقل اظهار کرد: اصلی ترین محور جنوب استان کرمان، محور جیرفت به بم است که بودجه مناسب در سال جاری به این مهم اختصاص داده شده و این مسیر به لحاظ اعتباری کاملا دیده شده است.
وی ادامه داد: محور جیرفت به رابر و بافت نیز هم اکنون در حال انجام کار با سرعت کندی است اما در این مسئله مهم ردیف دار شدن و اختصاص کد بودجه ای برای این مسیر بود که خوشبختانه این مهم نیز صورت گرفته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه با اشاره به حوزه صنعت و معدن در جنوب استان و نقش آن در توسعه منطقه اظهار کرد: در حوزه صنعت و معدن طبق بررسی های صورت گرفته، خلا اساسی ظرفیت های منطقه جنوب استان نبود چرخه کامل تولید است.
وی با بیان اینکه در حوزه اکتشافات، صدور جوازهای اکتشاف در دولت تدبیر و امید در جنوب استان، 84 درصد کل مجوزهای صادره بعد از انقلاب و در صدور پروانه، 40 درصد کل دوره های قبل بوده است ،اظهار کرد: این آمار و ارقام نشان می دهد که در حوزه اکتشاف و صدور پروانه های بهره برداری اتفاقات خوبی در جنوب صورت گرفته است.
وی با اشاره به پرداخت 2 هزارو 100 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی از منابع مختلفی همچون کمیته امداد، بهزیستی با سود چهار درصد، خاطر نشان کرد: هم اکنون تخصیص اعتبار در استان از طریق اسناد خزانه است و باید دستگاه های اجرای جهت پرداخت هزینه های پیمانکاران خود از این اسناد استفاده کنند

** کاهش 42 هزار و 500 نفری بیکاران استان در دولت یازدهم
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه بر اساس سرشماری صورت گرفته در سال 95، طی پنج سال اخیر بالغ بر 160 هزار شغل در استان ایجاد شده است، تصریح کرد: براساس آمار و ارقام در بین سال های 75 تا 85 به طور متوسط سالانه 23 هزار و 800 شغل و دربازه زمانی بین سال های 85 تا 90 نیز سالانه به طور متوسط 12 هزار و 700 شغل در سطح استان ایجاد شده است.
جعفر رودری اظهار کرد: تنها در بازه بین سال های 90 تا 96، به طور متوسط برای نزدیک به 32 هزار نفر شغل ایجاد کرده ایم که رکورد مناسبی در ایجاد اشتغال درسطح استان بوده است.
وی بیان کرد: براساس آمار و ارقام، تعداد بیکاران استان در سال 90، بیش از 167 هزار و 315 نفر بوده که هم اکنون به 117 هزار و 761 نفر کاهش پیدا کرده است.
وی به اشتغال ایجاد شده در شهرستان جیرفت نیز اشاره کرد و گفت: در بازه بین سال های 90 تا 95، تعداد بیکاران در این شهرستان در حدود پنج هزارو 530 نفر بوده است این درحالی است که با بهره برداری از طرح های هفته دولت برای سه هزارو 100 نفر شغل ایجاد می شود.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح اله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.