فرهاد حکیم نیا یکشنبه در بردسیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صندوق کارآفرینی امید در هفته دولت 150 طرح خرد و کوچک را در سراسر استان آماده بهره برداری کرده که به دلیل تعدد طرحها در هر شهرستانی چند طرح شاخص با حضور مسئولان اجرایی به نمایندگی از سایر طرحها افتتاح می شود.
وی افزود: این 150 طرح با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان توانسته برای 270 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.
به گفته حکیم نیا از آنجا که افراد سرمایه گذاری که برای دریافت تسهیلات جهت اجرای این طرحها مراجعه می کنند غالبا افرادی با سرمایه زیاد نیستند در این طرحها 20درصد مشارکت می کنند و 80 درصد بودجه طرحهای آنها توسط صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار می گیرد.
مصطفی کورکی نژاد رئیس صندوق کارآفرینی امید بردسیر نیز گفت: مجموع طرحهای پنج ماهه شهرستان بردسیر 43 طرح با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال است که حدود 98 نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار می کند.
وی استقبال از این طرح ها را نشانه موفقیت طرح مشاغل خرد دانست و افزود: تلاش دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی بر پایه اقتصاد مقاومتی موثر واقع شده است و امیدواریم با جذب اعتبارات بیشتر شاهد شکوفایی بیش از پیش منطقه باشیم.
همزمان با هفته دولت و با حضور علیرضا همتی مدیرکل توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور چندین طرح با اعتبارات صندوق امید افتتاح شد که از جمله یک کارگاه گلاب گیری با اعتبار یک میلیارد ریال در لاله زار، طرح توسعه پمپ بنزین لاله زار با اعتبار 500 میلیون ریال و همچنین در طرح یک روستا یک محصول، 20 واحد پخت نان خانگی با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون ریال در روستای کمال آباد افتتاح شد.
خبرنگار: زهرا بیرمی نیا** انتشار: بهنام احمدی *
7421/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.