به گزارش ایرنا خداداد مقبلی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامی داشت هفته دولت با بیان اینکه حمل و نقل تاثیر به سزایی در حوزه اشتغال کشور دارد گفت: 15 هزار دستگاه در ناوگان باربری استان کرمان و 12 هزار راننده وجود دارد که اشتغالزایی خوبی است.
وی تصریح کرد: در حوزه ناوگان عمومی 509 دستگاه اتوبوس (سه درصد کشور)، 671 دستگاه مینی بوس (2 درصد کشور)، سه هزار و 528 دستگاه سواری کرایه بین شهری (هشت درصد کشور) در استان کرمان فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه شبکه ارتباطی استان کرمان در حال هوشمندسازی است گفت: 66 تردد شمار سال 94 به 75 دستگاه تردد شمار در مسیرها رسیده است و رشد 14 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: 130 دستگاه دوربین ثبت سرعت متوسط (برابر با 2 هزار کیلومتر از مسیرهای پرتردد) در حال راه اندازی است و پیمانکار در حال نصب فنداسیون است و به زودی به بهره برداری می رسد.
مقبلی بیان کرد: در مسیرهایی که دوربین نصب شده 68 درصد کاهش تلفات جاده ای را شاهد بودیم و با نصب 130 دستگاه دوربین کاهش خوبی در تلفات خواهیم داشت.
وی گفت: ناوگان راهداری به 344 دستگاه در سال 95 رسیده که کار گشت زنی و عملیات راهداری را در جاده ها انجام می دهند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان افزود: سامانه ثبت حوادث و سوانح جاده ای از هشت مورد در سال 94 به 875 مورد در سال 95 رسیده و رشد 9 هزار درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه بار خارج از سرویس مشکلات فراوانی برای آسفالت ایجاد می کند افزود: سامانه کنترل بار wim در سه مسیر استان نصب شده و درخواستی برای نصب در چهار مسیر دیگر نیز ارائه شده است.
مقبلی اظهار کرد: 20 هزار کیلومتر راه خاکی و آسفالت، 27 راهدارخانه (کرمان رتبه دهم کشور)، 28 دوربین نظارتی، 32 دوربین کنترل سرعت، چهار پایانه بار، 9 پاسگاه پلیس راه (رتبه نهم کشور)، پنج مرکز معاینه فنی (رتبه 14 کشور) در استان کرمان وجود دارد.
وی گفت: 13 هزار و 500 دستگاه کامیون در استان 3.7 درصد کامیون ها و رتبه نهم کشور را دارد.
وی افزود: برخی از راه های اصلی و بزرگراهی منابع اعتباری ملی دارند که از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ابلاغ و تخصیص داده می شوند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به 20 هزار کیلومتر راه خاکی و آسفالت در استان کرمان خاطرنشان کرد: هم اکنون 20 هزار میلیارد تومان ارزش راه های استان است.
وی با بیان اینکه به فعالیت در زمینه ایمن سازی راه ها، نصب تابلو و شانه سازی به صورت مستمر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون شانه سازی 400 کیلومتر و روکش 105 کیلومتر از آسفالت با اعتبار 31 میلیارد و 500 میلیون تومان اجرا شده است.
مقبلی افزود: درزگیری 125 کیلومتر، قیرپاشی سطح جاده 200 کیلومتر، 38 هزار کیلومتر تیغ زنی سطح جاده های روستایی، تعمیر 13 دستگاه پل، 17 هزار مترمکعب رسوب برداری و تنظیم بستر رودخانه ها، راه اندازی 2 راهدارخانه در حوزه استحفاظی کرمان، ساخت سه آشیانه ماشین آلات در پنج ماه گذشته در استان کرمان داشتیم که در حال افزایش است.
وی عنوان کرد: 115 نقطه پر حادثه در استان کرمان شناسایی شده و به سازمان راهداری کشور جهت تامین اعتبار ارسال شده و 20 نقطه حادثه خیز ابتدای سال با اعتبار سه میلیارد تومان برطرف شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه برخی از نقاط با نصب تابلو و اقدامات زودبازده آشکار سازی شده است گفت: به تایید پلیس 75 درصد تصادفات در بزگراه ها و بر اثر واژگونی بوده لذا شیب شیروانی را یک به 6 کردیم.
وی افزود: خط کشی هفت هزار کیلومتر در جاده های استان انجام شده است و سالانه 10 هزار کیلومتر خط کشی در استان کرمان می شود و هم اکنون سه پیمانکار در حال خط کشی جاده ها هستند.

** افتتاح 60 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت کرمان
مقبلی گفت: هم اکنون به ارزش 78 میلیارد تومان پروژه برای نگهداری راه های استان کرمان در حال اجرا است و 13 پروژه در هفته دولت به ارزش 60 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: بهسازی و روکش آسفالت سیرجان - حاجی آباد، کمربندی سیرجان، سیرجان - بافت، بافت - سیرجان، بافت - کرمان، رابر - بنگان، تعمیر اساسی پل های بردسیر سیرجان، تعمین هفت دستگاه پل ورودی بم، اصلاح و ساماندهی آسفالت مسیر کرمان - بردسیر، روکش باند برگشت شهربابک - رفسنجان، احداث راهدارخانه ماهان، سیرچ و ارزوئیه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: این اداره کل در پنج ماه گذشته 28 مورد فعالیت در حوزه ایمنی راه ها با هزینه 17 میلیارد و 600 میلیون تومان داشته است.
وی گفت: خط کشی جاده ها، اجرای شیار لرزاننده (6 هزار متر طول)، تهیه و نصب گاردریل (4 کیلومتر)، تعمیر گاردریل (3کیلومتر)، تعمیر پایه پل (500 متر طول)، تهیه و نصب چشم گربه ای ازجمله این فعالیت ها در حوزه ایمنی است.
مقبلی افزود: اقدامات حوزه ایمنی راه ها عمدتا از محل اعتبارات 95 بوده است و با اعتبارات سال 96 اقدامات موثری در کاهش تلفات جاده ای می توان انجام داد.
وی همچنین از اعطای تسهیلات به متقاضیان برای حوزه نوسازی و تکمیل حوزه مسافری در استان کرمان خبر داد و گفت: وام 6 درصد به متقاضیان تعویض خوروهای مسافربری بین شهری فرسوده برای تعویض خودرو تعلق می‌گیرد.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده زیر نظر این سازمان و وزارت راه و شهرسازی است.
هم اکنون 10 هزار کیلومتر راه آسفالته و 10 هزار کیلومتر راه خاکی در استان کرمان وجود دارد.
دوم تا هشتم شهریورماه بمناسبت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نامگذاری شده است .
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار :بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.