به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود حسینی در نماز این هفته سیرجان افزود:تحریم های جامع آمریکا علیه ملت ایران به بهانه های حقوق بشر ، توسعه برنامه موشکی و حمایت از تروریسم نقض کامل برجام توسط سردمداران آمریکا است که مردم خواستار دفاع از حقوق شان و پاسخ به نقض کنندگان برجام می باشند.
وی ضمن تبریک پیروزی های اخیر ارتش سوریه ، لبنان و مقاومت ، این پیروزی را شکست بزرگی برای آمریکا و صهیونیست ها عنوان کرد و گفت : شکست مفتضحانه صهیونیست ها در اشغال مسجد الاقصی محک و آزمایش سستی دشمنان اسلام در برابر اراده پولادین مسلمانان است که همیشه تکرار می شود و وعده خداوند پیروزی ما بر استکبار جهانی و صهیونیست ها است.
** شرب خمر از گناهان کبیره است
امام جمعه سیرجان همچنین با ابراز تاسف از کم توجهی و ضعف نظارت برخی خانواده ها بر فرزندان خود به اتفاق و حادثه شرب خمر اخیر در سطح شهرستان سیرجان اشاره کرد و گفت : شرب خمر از گناهان کبیره است که دارای ضررهای جسمی و روحی است که باید والدین ، مربیان و مسئولان فرهنگی اطلاع رسانی و نظارت برای جلوگیری از این پدیده زشت و خلاف اخلاق را داشته باشند.
حجت الاسلام حسینی با انتقاد از برخی رسانه ها و نشریات در پرداختن به این حادثه غم بار گفت : شهرستانی که با نام دارالحسین است باید جلسات قرآن کریم و نهج البلاغه و انسجام و همبستگی مردم در مراسم مذهبی و سیاسی بیشتر جهانی شوند نه اینکه یک روز مشکل و معضل خوردن جیرجیرک و امروز هم حادثه شرب خمر در شهرستان ملی و جهانی شودو باید مسئولان فرهنگی شهرستان اهتمام بیشتر در مسائل فرهنگی داشته باشند.
حجت الاسلام حسینی از نیروی انتظامی و اطلاعات و قضات خواست بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان برخورد قاطع با فرد یا افراد شرب خمر و یا ناقض ارزشهای اسلامی داشته باشند ، گرچه تلاش و کوشش آنان قابل تقدیر است ومواظبت و مراقبت از اشاعه فحشاء می کنند اما این موارد اندک هم فرهنگ دینی مردم را زیرسئوال می برد و قابل تامل است.
امام جمعه سیرجان مردم این شهرستان را مردمی پای کار ، وفادار به انقلاب و نظام اسلامی ، همیشه در صحنه ، دارای روحیه فرهنگی و با تقوا و مومن عنوان کرد و گفت : پیشینه تاریخی مردم هم فعالیت های فرهنگی و مذهبی فراوان است که امروز هم ادامه دارد و باید مطرح شوند .
وی به مناسبت های مختلف هفته از جمله دهه کرامت ، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشو اشاره کرد و گفت : نماز جمعه امروز در بیش از 900 شهر و بخش اقامه می شود که منشاء هدایت و روشنگری مسائل سیاسی و همبستگی و وحدت همه مردم است.
حجه الاسلام حسینی افتتاح پایگاه فضایی و آزمایش ماهواره سیمرغ را به ملت ایران تبریک گفت و افزود : دشمان ما باور نمی کردند که نظام اسلامی در تحریم های 35 ساله در همه زمینه ها به پیشرفت و اقتدار برسد و امروز هم تحریم ها ما را به استقلال کامل می رساند.
امام جمعه سیرجان در خطبه اول به مبحث تربیت فرزندان و توجه والدین و مربیان به مراتب تربیت پرداخت و پاسخگویی به سئوالات کودکان و نوجونان در حد درک و فهم شان را از اولویت کاری آنان دانست.
همچنین امروز تیم های دوچرخه سواری شهرستان سیرجان اعم از تیم های پایگاه پشتیبانی نواگان آمادگاه جنوب و مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان و رکاب زنان مردمی و جوانان عضو ستاد نماز جمعه متشکل از بیش از 70 نفر رکاب زن به مناسبت سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب در تهران به امامت آیت الله طالقانی مسیر سه کیلومتری از امامزاده احمد تا حسینیه امام خمینی محل برگزاری نماز جمعه را رکاب زدند و به نفرات برتر پس از مراسم نماز جمعه هدایایی به آنها اهدا شد.
خبرنگار :محمد ایران ن/زاد ** انتشار : بهنام احمدی *
7435/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.