به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عرب پور در نماز جمعه این هفته کرمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ضرر چندانی از این تحریم ها نخواهد کرد گفت: از آغاز انقلاب با این تحریم ها روبرو هستیم و تحریم ها موجب شد که ملت ایران بر دشمنی آمریکا و سران این کشور علیه جمهوری اسلامی اطمینان پیدا کنند لذا به این دشمن نباید دل خوش کرد.
وی با اشاره به جنایات اسرائیل در منطقه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی گیت بازرسی در مسجد الاقصی گذاشته و مسلمانان در اعتراض به این اقدام در خیابان نماز گذاردند که موجب حمله به مسلمانان شد و اسرائیل با دشمنی و کینه ای که با مسلمانان دارد افرادی را به شهادت رساند.
امام جمعه موقت کرمان گفت: : هر کس در راه هدف خود استقامت کند پیروز است و امروز مردم سوریه، حزب الله لبنان و عراق در سایه ایستادگی به پیروزی رسیدند.
حجت الاسلام عرب پور با تاکید بر اینکه امروز دشمن از حربه تفرقه بین مسلمانان استفاده می کند تصریح کرد: باید به سمت وحدت و اخوت اسلامی پیش رویم تا به پیروزی بیشتری دست یابیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پنجم مرداد به نام روز نماز جمعه نامگذاری شده گفت: پس از پیروزی انقلاب نخستین نماز جمعه در 5 مرداد سال 58 در تهران برپا شد و پس از آن هر هفته مسلمانان گرد هم جمع می شوند.
امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه 200 نفر در ستادهای نماز جمعه شهر کرمان فعالیت دارند افزود: امروز در 56 نقطه استان کرمان نماز جمعه برپا می شود و 2 هزار و 600 نفر به صورت افتخاری برای نماز جمعه فعالیت می کنند.
وی عنوان کرد: نماز جمعه را نباید سیاسی کرد، اصل عبادت را مخدوش نکنید و برای ثبات و تبعات مثبت آن در نماز جمعه شرکت کنید.
حجت الاسلام عرب پور گفت: نماز جمعه همایشی با ابعاد ایمانی، سیاسی و بصیرتی است و علاوه بر اینکه یاس دشمنان را به همراه دارد، به پیشرفت کشور کمک می کند.
وی با تاکید بر ارزش مهارت، فنی و حرفه ای و گرامیداشت دهه کرامت افزود: در دهه کرامت هستیم و ولایت امام هشتم نزدیک است و در این 10 روز برنامه تجلیل از امامزادگان را در استان کرمان داریم.
خطیب جمعه کرمان ادامه داد: 12 مردادماه سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است و این شورا از مجموعه دستگاه های دولتی و خصوصی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه مسلمانان باید اخلاق اسلامی رعایت کنند گفت: اسلام در اخلاق و رفتارهای فردی و اجتماعی توصیه به مهر و دوستی دارد لذا باید چهره واقعی اسلام به دنیا معرفی شود.
حجت الاسلام عرب پور افزود: مال، ناموس و آبروی کافر اهل کتاب و غیر جنگ طلب باید بین مسلمانان محفوظ باشد و ضمن اینکه نباید تعدی و تعرضی به این افراد کرد باید از آنها مراقبت شود.
به گزارش ایرنا مردم کرمان پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و میانمار و اعتراض یه جنایات صهیونیستها از مصلی امام علی (ع) این شهر تا حسینیه ثارالله همزمان با سراسر کشور با سردادن شعارهای مرگ برآمریکا و اسرائیل اقدام به راهپیمایی کردند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار: بهنام احمدی *
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.