ابوذرعطاپورشامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصفیه‌خانه در 2 فاز برنامه ریزی شده است که فاز نخست این طرح با ظرفیت هفت هزار و 520 مترمکعب در شبانه‌روز پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: 340 میلیارد ریال برای فاز نخست این تصفیه خانه هزینه شده است و جمعیتی معادل 28 هزار نفر را زیر پوشش قرار می دهد.
وی اظهار کرد: فاز دوم این طرح شامل ساخت خطوط انتقال و شبکه جمع‌ آوری فاضلاب به طول 91 کیلومتر و نصب سه هزار و 520 رشته انشعاب انجام می شود.
فرماندار کهنوج گفت: فرآیند تصفیه فاضلاب شامل فاضلاب خام به ترتیب وارد برکه تثبیت شده، برکه بی هوازی، برکه اختیاری و برکه تکمیلی می شود و در نهایت پس از کلرزنی و‌گند زدایی برای مصارف کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان با هدف تولید پساب با کیفیت مناسب و ملاحظات زیست محیطی برای مصارف کشاورزی و صنعت مورد استفاده خواهد گرفت.
عطاپوراضافه کرد: شهرستان کهنوج تنها شهرستانی است که پروژه تصفیه خانه آب و فاضلاب دارد که با حمایت دولت تدبیروامید امروز به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو به منظور افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه نیروگاهی روز پنج شنبه (پنجم تیرماه) وارد استان کرمان شد.
حمید چیت‌چیان در این سفر افتتاح نیروگاه 20 مگاواتی خورشیدی و کلنگ زنی نیروگاه 100 مگاواتی خورشیدی بخش ماهان و کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی شهرستان زرند را انجام داد.
وی همچنین در این سفر، پست های 400 کیلو ولت شهرستان جیرفت و کهنوج و پست 400 کیلو ولتی بهرمان شهرستان رفسنجان را افتتاح کرد.
مرکز شهرستان کهنوج در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: روح الله صائب*
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.