به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، جشنواره کودک و نوجوان رضوی کرمان با هشت موضوع در قالب فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد.
کودکان و نوجوانان کرمانی با خلق بیش از یک هزار و 525 اثر در بخش های مختلف حضور چشمگیری در این رقابت معنوی داشتند.
همچنین برگزیدگان کشوری و استانی پانزدهمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان امام رضا (ع) در آیینی به میزبانی شهر سرچشمه در کرمان تجلیل شدند.
هفت اثر برگزیده کشوری سهم کرمانی ها در این رویداد فرهنگی و معنوی است که توسط 11 کودک و نوجوان به دست آمده است.
بر اساس این گزارش، هلیا نظری عضو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری شماره پنج کرمان به مربیگری زهرا نظری رتبه برگزیده گروه سنی دوم (11 تا 13 سال) این جشنواره را در بخش شعرسرایی به دست آورد.
نازنین زینب سیاه‌ کوهی عضو مرکز فرهنگی هنری کانون پاریز به مربیگری شهربانو برزگر عنوان شایسته تقدیر گروه سنی اول (هفت تا 10 سال) شعرسرایی رضوی را کسب کرد.
بهاره لنجانی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون چترود با داستان 'داستان مشترک' به مربیگری مریم نجارپور رتبه برگزیده گروه سنی 11 تا 13 سال را در بخش داستان نویسی به خود اختصاص داد.
ثنا دریجانی، سارا جوانی، کیانا سادات سید احمدی نژاد و غزل پورشیخعلی از مرکز شماره پنج کرمان به مربیگری فاطمه بهره مند با کتاب 'میایی برویم زیارت' و ضحی خسروی
از کانون شماره یک بردسیر به مربیگری نجمه خاتون خداترس با کتاب 'خوش به حال کبوترها' به عنوان نفرات برگزیده گروه اول جشنواره کتابسازی رضوی معرفی شدند.
همچنین، زهرا رحیم زاده از کانون شماره یک بردسیر به مربیگری نجمه خاتون خداترس با کتاب 'کبوترها و آهوها' و زهرا آشورماهانی و رزمینا نظری زاده اعضای کانون شماره پنج کرمان به مربیگری محبوبه سیداحمدی نژاد با کتاب 'بوستان رضوی' به عنوان نفرات برگزیده گروه دوم جشنواره کتاب سازی رضوی انتخاب شدند.
همچنین در این آیین پرچم بارگاه مطهر امام رضا (ع) با حضور 2 نفر از خادمان رضوی و جمعی از کودکان و نوجوانان در محل برگزاری جشنواره برافراشته شد.
پخش نماهنگ روند برگزاری جشنواره امام رضا (علیه السلام) در کرمان، خوانش آثار برگزیده شعرسرایی، مداحی خادمان رضوی از جمله برنامه های این مراسم بود.
در ادامه برگزیدگان کشوری و استانی پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان و سرچشمه با اهدای لوح تقدیر و تمبر یادبود تجلیل شدند.
آیین پایانی جشنواره کودک و نوجوان رضوی در کرمان امروز چهارشنبه چهارم مردادماه با مشارکت شرکت مس منطقه کرمان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در شهر سرچشمه برگزار شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.