به گزارش ایرنا ، مدرس حوزه های علمیه و امام جمعه سابق جیرفت در محل خاکسپاری این شهید گمنام در محل بیت الزهرای کرمان به جایگاه رفیع شهدا نزد خداوند اشاره کرد و گفت: شهدا بهترین مصادیق دشمن شناسی و ولایتمداری هستتد.
حجت الاسلام اصغر عسکری پور افزود: ولایتمداری ارزشمند است و جلوه دیگر ولایتمداری التزام عملی و قلبی است.
وی با بیان اینکه هرگز نمی توان ارزش و جایگاه شهدا را بیان کرد و به نقل امام صادق( ع) گفت: هرکسی شمشیر تجاوز بکشد با همان شمشیر تجاوز کشته می شود و هر کس برای برادرش چاهی بکند خودش به آن چاه خواهد افتاد.
وی تصریح کرد: ائمه اطهار (ع )برای ما درس های شفاف و روشنی را بیان کرده اند لذا باید از این درس ها نهایت استفاده کرد.
وی تاکید کرد: دشمن دنبال تباهی و فتنه گری است و همواره در حال نقشه کشیدن است لذا مراقب باشیم و در این موقعیت خواب نباشیم.
وی ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) رییس مذهب شیعه به نقل این امام همام افزود: هر کس نماز را سبک بشمارد از شفاعت ما محروم است.
حجت الاسلام عسکری گفت: در جایگاه دینی فقهی و معرفتی ما شهدا جایگاه ممتازی دارند.
وی با بیان اینکه شهید غسل و کفن ندارد به نقل حضرت علی (ع) اظهار کرد: من خودم متولی غسل پیامبر بودم اما آموزه های دینی ما می فرمایید شهید غسل و کفن ندارد.
وی به نقل امام راحل (ره) بیان کرد: شهید نظر می کند به وجه الله، لذا همه سخنان امام سنجیده بود.
امام جمعه سابق جیرفت تاکید کرد: جملات امام راحل نیاز به تفسیر دارد و با این جمله امام می توان دریافت شهدا چه جایگاهی دارند.
حجت الاسلام عسکری افزود: شهدا در اسلام و قران و برای حفظ انقلاب اسلامی شهید شدند و خدا می فرمایند دستاورد خون شهدا از بین نخواهد رفت واین پیام است به مستکبران که اگر بخواهید به انقلاب آسیب برسانید مطمن باشند این آرزو را به گور خواهید برد.
وی به دستاورد قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: چرا شهدا چنین جایگاهی دارند؟
وی اظهار کرد: شهدا مجموعه ای از ارزش های اسلامی و الهی و انقلابی هستند.
وی تاکید کرد: در آموزه های دینی ما هجرت مورد توجه و ارزش است و شهدا مهاجران فی سبیل الله هستند.
وی تاکید کرد: شهدا مجاهد فی سبیل الله شجاع و ایثارگر بودند و ایثار و شجاعت ارزشی الهی است و همه معیارهای ارزشی و انقلابی در شهدا جمع است.
وی با بیان اینکه شهدا مصداق بارز انقلابی بودن مورد تاکید رهبری هستند گفت: این مردان الهی پرچم و علامت برای ما است.
وی با بیان اینکه رهبری سالها بحث دشمن شناسی و بصیرت را مطرح می کنند افزود: شهدا وظایف خود را شناختند و راهی جبهه ها شدند.
وی تصریح کرد: شهدا بهترین مصادیق دشمن شناسی هستندو امروز ولایتمداری یک ارزشمند است و جلوه دیگر آن التزام عملی و قلبی است.
وی گفت: شهدا ولایتمدار قلبی عملی و زبانی هستند.
امام جمعه سابق جیرفت با بیان اینکه برخی از راه خود برگشتند و رهبری فرمودند برخی روزه گرفتند اما قبل از افطار روزه خود را خوردند گفت: لذا افرادی که از راه خود برنگشتند اجرشان نزد خداوند محفوظ است.
وی گفت: ما امروز در حسینیه ای شهید زنده سردار سلیمانی حضور داریم و او پرچم اسلام را نه تنها در ایران که در دنیا بر دوش دارد.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی پرچم ولایتمداری اطلاعت از رهبری و سربازی رهبری را در منطقه بر دوش دارد و دشمنان از این اقتدار به خشم آمده اند.
وی تاکید کرد: رهبری که حجت خدا بر ماست از سردار سلیمانی به عنوان شهید زنده یاد کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم راه و هدف شهدا پاسداری از اسلام ولایتمداری، ایستادن در مقابل زیاده خواهی مستکبران عالم و کوتاه نیامدن است گفت: شهدا در مقابل افرادی ایستادند که می خواهند عزت ما را خدشه دار کنند.
وی تاکید کرد: نباید وحدت اسلامی را متفرق کنیم و باید همواره حول محور ولایت همانند شهدا باشیم و مطیع و فرمانبر ولایت باشیم و وحدت اسلامی را حول این محور حفظ کنیم.
خبرنگار : نجمه حسنی ** انتشار : بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.