به گزارش ایرنا حمید ملانوری عصر دوشنبه در نشست دوره آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی روستایی رفسنجان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان افزود: دره راگه رفسنجان تا 2 سال اخیر ناشناخته بود این در حالی است که طی 2 سال گذشته با شناسایی این محل و نیز مستندسازی و احیای بخشی از این دره 800 گردشگر خارجی از این ظرفیت بازدید داشته اند.
وی بیان کرد: زیبایی و منحصر به فرد بودن این دره به حدی است که برخی این منطقه را با کلوتهای شهداد از نظر پتانسیل های گردشگری همانند می دانند و مسئولان استان کرمان در حال برنامه ریزی در راستای توسعه گردشگری در این منطقه هستند.
وی با اشاره به اینکه توسعه، آبادانی و رونق روستا به راهکارهای جدید نیاز دارد بیان کرد: مردم با انتخاب چهار ساله اعضای شوراها سرنوشت شهر و روستایشان را به شوراها واگذار کردند که می طلبد این اعضا با تصمیمات درست در راستای شکوفایی منطقه، زمینه ساز حرکت های خوب در باشند.
وی تصریح کرد: سرنوشت روستا بستگی به تصمیمات و فعالیت های شوراها در راستای مسائل امنیتی، محیط زیست، عمران، خدماتی، اقتصادی و اشتغالزایی، فرهنگی، شناسایی و رفع آسیب هایی همچون اعتیاد، طلاق، بیکاری و غیره دارد.
ملانوری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر یا روستا اتاق فکر هستند و جایگاه ارزشمندی دارند خاطرنشان کرد: باید در شناسایی و رفع نیازهای روستا بهترین تصمیمات را بگیرند و شوراها نهادِ مطالبه گرِ دائما طلبکار در برابر دولت نباشند.
فرماندار رفسنجان افزود: بنابراین نخستین کار شوراها این است ضروریات و الویت های شهر یا روستا را شناسایی و برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان واقع شده است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.