هوشنگ سنجری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اصلاح این شبکه ها در روستاهای بخش اسفندقه، اسماعیلی، مرکزی و بخشی هم در جبالبارز و ساردوئیه انجام گرفت.
وی اظهار کرد: علاوه بر اصلاح شبکه فرسوده آب روستایی، 450 مورد انشعاب غیر مجاز هم در روستاهای این شهرستان شناسایی شد، که 123 مورد آن قطع و دیگر موارد هم به مراجع قضائی معرفی شدند.
وی تصریح کرد: 101 مورد کنتور فرسوده نیز در این مدت شناسایی و با کنتورهای هوشمند تعویض گردید.
مدیر آب و فاضلاب روستایی جیرفت همچنین به کاهش دبی آب در 6 حلقه چاه در 6 روستای این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: چاه های آب درروستاهای ابوذریه، آبگرم، جساله، دنو فتح المبین،کوگوئیه و گنج آباد با کمبود آب مواجهه است.
وی یادآور شد: در نهایت تصمیم بر حفر یک حلقه چاه در روستای نورآباد برای تامین آب این روستاها گرفته شده است که کار عملیاتی آن به زودی شروع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با شروع فصل گرما متاسفانه برخی از افراد فرصت طلب در روستاها با نصب لوله های غیرمجاز سعی در استفاده آب شرب در مصارف کشاورزی را دارند که آثار سوء آن به فرزندان ما می رسد.
سنجری در ادامه گفت: دهیاران و شوراهای روستایی نقش مهمی را در مدیریت صحیح استفاده بهینه از آب را ایفا می کنند که لازم است تا در این زمینه بیش از گذشته فعالیت داشته باشند.
وی اظهار کرد: استفاده صحیح مصرف آب توسط مصرف کنندگان تنها راهکار کاهش زیانبار هدررفت آب در فصل تابستان است و این خود مردم هستند که می توانند بیشترین نقش را در مدیریت آب داشته باشند.
به گزارش ایرنا، 644 روستا در شهرستان جیرفت وجود دارد که تعداد روستاهای بالای 20 خانوار، 364 روستاست و 280 روستا نیز زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
از مجموع 644 روستای این شهرستان ،تعداد 225 روستا دارای شبکه آب آشامیدنی سالم هستند و از مجموع روستاهای فاقد شبکه، 162 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند که آب مورد نیاز این روستاها توسط 74 حلقه چاه، چشمه و قنات تامین می شود و 40 شبکه آب روستایی در شهرستان جیرفت به علت قدمت اجرا، فرسوده هستند.
انتشاردهنده: روح الله صائب
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.