به گزارش ایرنا، کاوه مرادی روز چهارشنبه در نشست ملی همکاری های قضایی بین المللی در زمینه معاضدت قضایی و استرداد مجرمان با حضور ژان برنارد اشمید دادستان کشور سوئیس افزود: همکاری ما با قوه قضاییه جمهوری اسلامی از سال 2 هزار آغاز شد و 16 سال همکاری مشترک داشته ایم که به صورت های مختلفی بوده است.
وی ادامه داد: ما در زمینه مجازات های جایگزین، مقابله با پولشویی، معاضدت های قضایی و تسهیلات ایجاد شده برای معاضدت های منطقه ای، فرا منطقه ای و بین المللی همکاری های بسیار خوبی با هم داشته است.
وی اظهار کرد: کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته نیز توسط ایران امضا شده و هم اکنون در مراحلی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و امیدواریم در آینده جمهوری اسلامی جز کشورهای عضو این کنوانسیون باشد.
یکی از مبانی قانونی همکاری قضایی، همکاری بر مبنای قانون معاهده چند جانبه (کنوانسیون) است که کشورها به آن ملحق می شوند و پس از گذراندن مراحل تصویب در مراجع قانونگذاری داخلی به صورت قانون داخلی، لازم الاجرا می شود و کشور ما تاکنون کنوانسیون های زیادی را پذیرفته و به آن ملحق شده است.
نشست ملی همکاری های قضایی بین المللی در زمینه معاضدت قضایی و استرداد مجرمان با حضور ژان برنارد اشمید دادستان کشور سوئیس 21 و 22 تیرماه در کرمان برگزار می شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.