به گزارش ایرنا، رضا طالبی زاده عصر سه شنبه در شورای اداری و قضایی استان کرمان افزود: چهار هزار و 118 معامله ملکی طی سال گذشته در دفاتر اسناد رسمی استان کرمان ثبت شده است.
وی از صدور 86 هزار و 898 سند مالکیت تک برگ در سال گذشته در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: بیشترین اسناد مالکیت صادر شده متعلق به ادارات ثبت شهرستان کرمان با صدور 35 هزار و 123 جلد سند است.
این مقام قضایی خاطر نشان کرد: در استان کرمان در مجموع 17 میلیون هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی وجود دارد که از این میزان تاکنون 14 میلیون و 700 هزار هکتار در سیستم کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان جانمایی شده است.
وی ادامه داد: بعد از جانمایی، هشت میلیون و 110 هزار هکتار از اراضی استان کرمان تثبیت مالکیت شده و سند کاداستری برای آنها صادر شده است.
وی با بیان اینکه یک سوم تثبیت اراضی دولتی کشور در استان کرمان ثبت شده است گفت: یک میلیون و 266 هزار و 342 قطعه زمین نیز در استان کرمان پلاک گذاری شده است.
وی یادآور شد: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در سال گذشته در حوزه عملکردی املاک و کاداستر رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
طالبی زاده از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به عنوان یکی از ادارات و سازمان های درآمدزای این استان یاد کرد و افزود: این بخش سال گذشته 173 میلیارد و 857 میلیون و 220 هزار و 618 ریال درآمد زایی برای دولت داشته است.
وی اظهار کرد: در رفسنجان، سیرجان و در کرمان در 2 نقطه، ساختمان ثبت اسناد تصویب و اجرایی شده است که بزودی دفتر منطقه 2 ثبت اسناد کرمان افتتاح می شود.
وی تصریح کرد: در حوزه وصول مطالبات بانک ها نیز در سال گذشته 625 میلیارد و 201 میلیون و 466 هزار و 800 ریال از مطالبات معوق بانک ها واصل شد که نشان دهنده نقش مهم ادارات ثبت در وصل حقوق و مطالبات دولتی و عمومی است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن 157 درصد رشد داشته است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.