به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر رفسنجان شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی را تسلیت گفت و بیان کرد: برای بی اثر کردن این حربه باید به ویژگی های بزرگانی چون دکتر بهشتی ها تمسک جست و راه آنها را ادامه داد.
وی گفت : شهید بهشتی از دانش بالا در حد اجتهاد برخوردار بود، سعه صدر و ظرفیت بالا داشت، مردی باسخاوت بود و تنگ نظر و خسیس نبود.
وی ادامه داد: همچنین از فصاحت و قدرت بیان بالایی برخوردار بود به طوری که می فرمود: ای آمریکا از دست ملت ایران عصبانی باش و از دست این عصبانیت بمیر.
حسینی تصریح کرد: این شهید مظلوم شجاعت و جسارت هم داشت و امثال یاران امام جان برکف حرف حقشان را در برابر شاه و آمریکا و دشمن می زدند و آیت الله بهشتی مرعوب استکبار جهانی و دشمنان داخلی و خارجی نمی شد و پایه گذار و معمار دستگاه قضا بود.
وی اظهار کرد: بهشتی را هنوز نشناخته ایم و امام راحل این مرد را خوب شناخت و بعد از شهادتش فرمود او به تنهایی یک امت بود لذا این چنین مدیری لایق و کارامد دارای تمام شاخص های مدیریتی بود.
امام جمعه رفسنجان اشاره کرد: هفتم تیرماه سال 60 غم انگیز و همراه با خاطرات تلخ بود سالرزو فاجعه انفجار حزب جمهوری اسلامی در تهران و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب بود.
وی ادامه داد: در این سال منافقان و دشمنان با گذاشتن بمبی در ضبط صوت در مسجد ابوذر تهران امام خامنه ای را ترور کردند ولی خدا او را ذخیره انقلاب و مردم نگه داشت امروز جانباز انقلاب و ذخیره خدا بر ما حکومت می کند.
حسینی با اشاره به اینکه ششم تا دوازدهم تیر سال 60 را به عنوان افشای حقوق بشر آمریکایی نامیده اند گفت: حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر آمریکایی را داریم که در حقوق بشر اسلامی آمده که حتی به حیوانات هم احترام بگذاریم چه برسد به انسانه.
وی ادامه داد: اما در حقوق بشر آمریکایی ها و اسراییلی ها به حقوق انسانها اجحاف می شود و آنها را از بین می برند به گونه ای که این دشمنان 17 هزار انسان بی گناه را از ما ترور کردند .
امام جمعه موقت رفسنجان هم به فیوضات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ماه کسب تقوا و معنویت است .
وی ادامه داد: یکی از حکمت ها و فلسفه روزه این است که انسان در سایه تمرین یک ماه بتواند اراده قوی و امانت داری را در خودش تقویت کند و یک درسی برای تمام طول سال شود.
وی به برخی آثار تقوا اشاره و تصریح کرد: برخی از آثار تقوا اشاره کرد و افزود: قدرت تشخیص حق از باطل، تقوا رزق بی گمان است، رهایی از تنگناها و تحریم ها و برکت و گشایش در زندگی است.
حسینی ادامه داد: تقوا باعث نزول رحمت و برکات و عدم تآثیر مکر دشمنان است ضمن اینکه تقوا موجب قبولی طاعات و عبادات است.
وی خاطرنشان کرد: در سوره آل عمران آمده که: اگر شما صبور باشید و شکیبایی و استقامت داشته باشید و در کنار آنها متحد و منسجم باشید دشمنان نمی توانند به شما آسیبی برسانند پس وحدت داشته باشید و دنبال دو قطبی شدن جامعه نباشیم.
شهرستان رفسنجان در 100کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.
/7433/ 5054
خبرنگار:مریم رضایی** انتشار : بهنام احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.